شهردار تبریز از امضای قرارداد شهرداری تبریز با اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در حوزه ورزش و بهداشت مدارس خبر داد و اعلام کرد: شهرداری تبریز در پی انجام اقدامات اساسی و زیرساختی در حوزه مدارس است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار،  ایرج شهین باهر ظهر امروز در مراسم امضای قرارداد شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش در حوزه ورزش و بهداشت مدارس اظهار کرد: اعتقاد بنده و همکارانم در شهرداری به اقدامات پایه ای و اساسی بوده و هیچ گاه به دنبال کارهای ویترینی نبوده ایم.

وی افزود: امروز باید به دنبال اصلاح زیرساختها بود و مهمترین رکن، اهمیت دادن به جایگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است چراکه در غیر اینصورت پیشرفتی وجود نخواهد داشت.

شهردار کلانشهر تبریز ادامه داد: بحث سلامت شهروندی و نشاط اجتماعی برای ما مهم است و بهترین مکان برای همکاری در این زمینه آموزش و پرورش می باشد.

شهین باهر تاکید کرد: امیدوارم این همدلی و همراهی به بهترین شکل خودش را نشان دهد چراکه ثمره این اقدامات به نفع شهروندان و مدیریت شهری خواهد بود.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید از شهردار فرهنگ دوست تبریز بابت اهمیت به مسائل تعلیم و تربیت قدردانی نمایم.

وی افزود: در دنیا اصل و پایه امورات بر مبنای تعلیم و تربیت است و با فرهنگ سازی می شود بسیاری از کارها را پیش برد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه آقای شهین باهر در اکثر سخنرانی های خود به طور ریشه ای مسائل را مطرح می کنند و از نقش تعلیم و تربیت سخن به میان می آورند که این امر می تواند بسیار مفید باشد چراکه در بستر تعلیم و تربیت میتوان در کوتاهترین زمان به نتیجه رسید.

پاشایی گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در رویداد تبریز ۲۰۱۸داشت و به تنهایی فقط در تابستان بیش از ۱۰هزار نفر توریست به تبریز جذب کرده است.

وی دهکده ورزش دانش آموزی را یکی از اقدامات ماندگار در حوزه ورزش دانش آموزی دانست و گفت: این دهکده یکی از کارهای مشترک و ماندگار بین شهرداری و آموزش و پرورش است.

سعید نیکوخصلت دبیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از ادارات منظم، پیگیر و ساختاری است.

وی افزود: ورزش پدیده بزرگ و انسان سازی است و آموزش و پرورش می تواند نقش خوبی را در آموزش کارهای تیمی ورزشی ایفا نماید.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: متاسفانه نگاه صرف برد و باختی در ورزش شکل گرفته که همانند بحث مدرک گرایی در دانشگاه است و می تواند افت بزرگی برای ورزش داشته باشد و نباید ورزش را سیاسی کرد.

نیکوخصلت گفت: می خواهیم جامعه را به سمت ورزش هایی که انجمنی و اجتماعی هستند سوق دهیم تا مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری و روبه جلو حرکت کردن را در بین آحاد مردم افزایش دهیم.