شهردار منطقه ۲ تبریز از تحقق ۵۵ درصدی بودجه شهرداری منطقه۲ طی۸ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین، باقر خوشنواز در گفتگو با شهریار اظهار داشت: بودجه کلی سال ۹۷ شهرداری منطقه ۲ تبریز ۴۱۷ میلیارد تومان بود که در هشت ماهه امسال ۵۵ درصد این بودجه تحقق یافته است و تلاش می کنیم تا پایان سال این درصد به ۷۰ برسد.

وی سپس در خصوص بررسی و روند تنظیم بودجه سال آینده این شهرداری اظهار داشت: طی جلسات مختلف با مدیران و کارشناسان مربوطه در حال بررسی و تنظیم بودجه سال آینده هستیم و تلاش می کنیم بودجه سال ۹۸ واقعی باشد.

وی سپس گفت: برای بررسی و تنظیم بودجه سال آتی وضعیت تحقق درآمد سال ۹۷ طی هشت ماهه امسال و ۴ ماهه پایانی سال گذشته را در نظر خواهیم گرفت و این به عنوان الگو سرفصل بودجه سال ۹۸ خواهد بود که انتظار داریم کمیته های تخصصی شهرداری تبریز و شورای شهر برای واقعی شدن بودجه تلاش کنند.

طراحی و اجرای پل همسان پل کابلی

شهردار منطقه ۲ تبریز در خصوص پروژه شاخص این منطقه شهرداری برای سال آتی گفت: طراحی و اجرای پل همسان پل کابلی انتخاب کرده ایم که پروژه بزرگی است و باعث روان شدن ترافیک در آن منطقه می شود و تلاش می کنیم تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

وی گفت: مسیرگشایی، تعریض و تملک خیابان عطار نیشابوری دیگر پروژه مهم شهرداری منطقه ۲ تبریز است که فقط ۳۵ میلیارد تومان هزینه تملک آن است.

خوشنواز سپس افزود: در این شرایط اقتصادی شروع و پایین این دو پروژه بسیار مهم و سخت است ولی تلاش می کنیم تا پایان سال آینده شاهد بهره برداری از این دو پروژه باشیم.

شهردار منطقه ۲ تبریز در خصوص پروژه های عمرانی این منطقه نیز گفت: ۳۰ پروژه مهم عمرانی در منطقه ۲ شهرداری تبریز مشخص شده است که جمع کل هزینه اجرایی آنها ۱۳۹۵ میلیارد ریال است.

وی گفت: تلاش شهرداری منطقه دو تبریز به ثمر رساندن پروژه های عمران شهری است که هر ماه یک پروژه را تقدیم شهروندان عزیز تبریزی می کنیم.

احداث پل عابرپیاده بوستان بهاران به تفرجگاه عباس میرزا با اعتبار ۲۸ میلیارد ریالی

وی سپس به احداث پل عابرپیاده بوستان بهاران به تفرجگاه عباس میرزا با اعتبار ۲۸ میلیارد ریالی در منطقه ۲ شهرداری تبریز اشاره کرد و گفت: این پل محدوده شمالی و جنوبی اتوبان شهید کسایی تبریز را با هدف توسعه گردشگری به هم ارتباط می دهد.

خوشنواز به پروژه جابه جایی پل مقابل دانشگاه تبریز به مرکز خرید جواهر اشاره کرد و گفت: این پل بعداز سال ها بالاخره با موافقت رئیس دانشگاه تبریز به مقابل مرکز خرید جواهر منتقل شد.

وی هزینه اجرایی این پروژه را ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: دسترسی آسان شهروندان و دانشجویان به بلوار استاد شهریار و رونق کسب و کار در مرکز خرید جواهر تبریز از اهداف این پروژه بوده است.

اصلاح هندسی فلکه خیام در جاده ائل گلی

شهردار منطقه ۲ تبریز به پروژه اصلاح هندسی فلکه خیام در جاده ائل گلی تبریز نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومانی و با هدف افزایش ظرفیت و قابلیت ترافیکی تقاطع، کاهش احتمال تصادفات و تامین آرامش و راحتی استفاده کنندگان سواره و پیاده اجرا شد.

خوشنواز به پروژه باغ توت گلگشت نیز اشاره کرد و گفت: این باغ در خیابان آزادی قرار دارد و به عنوان تنفس گاه در منطقه ای که تمرکز مراکز درمانی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی با هدف احیای باغات قدیمی تبریز، توسعه و ایجاد فضای سبز مناسب برای شهروندان احداث شد. مساحت این باغ ۵ هزار متر مربع است.

وی به باکس گذاری و بهسازی مهران رود در محدوده شهرداری منطقه ۴ اشاره کرد و گفت: ما در آن منطقه معین بودیم که۲ میلیارد تومان در آنجا با هدف هدایت آب های سطحی و جلوگیری از سرریز سیلاب های مهران رود هزینه کردیم.

خوشنوازه بهسازی مجموعه مفاخر آذربایجان، احداث سرویس های بهداشتی در آرامستان وادی رحمت، احداث هفت ایستگاه مدرن اتوبوس، تجهیز ایستگاه آتش نشانی بلوار دکتر حسابی، احداث کانال آب های سطحی، مسیرگشایی و تعریض خیابان اول زعفرانیه، احداث رمپ چهارم میدان افلاک نما و فاز ۲ مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت را از دیگر پروژه های عمرانی این شهرداری عنوان کرد.

بهره برداری از ۲پروژه مسیرگشائی شهرداری منطقه دو تبریز

خوشنواز در تشریح آخرین وضعیت پروژه های عمرانی این منطقه گفت: پروژه تعریض خیابان خبرنگار که ورودی شهرک زعفرانیه به حساب می آید به اتمام رسیده که هزینه ۸ میلیارد تومان برای تملک و ۱ میلیارد تومان برای هزینه های اجرایی صرف شده است.

وی سپس رمپ شمال شرقی طرح شبدری افلاک نما را از دیگر پروژه های مسیرگشائی این منطقه عنوان کرد که در مرحله اتمام آسفالت ریزی است و به زودی به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه دو تبریز تکمیل طرح شبدری افلاک نما را با اجرای رمپ شمال شرقی از سریع ترین مسیرهای دسترسی شهروندان به بلوار دکترحسابی و مسیر کمربندی میانی عنوان کرد.

خوشنواز اجرای این رمپ را در ۲ باند و جمعاً به عرض ۲۰ متر بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده و سر درگمی شهروندان در دسترسی به مسیرهای کمربندی میانی، ابتدای شهرک زعفرانیه و بلوار دکتر حسابی، تکمیل رمپ شمال شرقی، موجب دسترسی سریع شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن به مسیر افلاک نما از اصلی ترین شریان های شهر تبریز و مسیرهای مذکور می شود.

توجه ویژه شهرداری منطقه ۲ تبریز به برنامه های فرهنگی

وی به توجه ویژه شهرداری منطقه ۲ تبریز به برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: ۷ کتابخانه و ۳ فرهنگسرا در این منطقه داریم که بیش از ۶۳۰۰ نفر عضو کتابخانه های این منطقه هستند.

وی به برگزاری برنامه های هفته کتابخوانی و فرهنگ عمومی و تجلیل از هنرمندان و نویسندگان برتر اشاره کرد.

خوشنواز گفت: همچنین از ۱۹ نفر از دانش آموزان برتر کنکور سراسری که عضو کتابخانه های این منطقه بودند، تجلیل شد.

شهردار منطقه ۲ تبریز همچنین به برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه گل و گیاه و نمایشگاه اندیشه های امام(ره) اشاره کرد.

وی گفت: همچنین ما به دنبال ترویج فرهنگ درختکاری در سطح منطقه هستیم. در ماه های اخیر شاهد افزایش درختکاری در منطقه ۲ تبریز هستیم.