معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی از سهم درصدی استان اذربایجان شرقی به داشتن سازمان های مردم نهاد در کشور خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین، دکتر علی اکبر طاهری اقدم در گفتگو با خبرنگاران در تشریح این مطلب گفت: در سطح کشور ۶۵۰ سازمان مردم نهاد برای حمایت از نظام بهداشت و سلامت در حال فعالیت هستند که از این میان ۶۵ سازمان در استان آذربایجان شرقی مشغول به فعالیت هستند و این مهم نشان از توجه مردم شهر و استان ما دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها قادر به تامین ۲۵ درصد از هزینه ها و ارتقای سلامت را دارد اما با راه اندازی انجمن ها حمایت از بیماران مختلف را هموارتر کرده ایم.

دکتر طاهری اقدم ادامه داد: حمایت از بیماران با مشارکت مردم می تواند تحقق یابد و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند باید شرایطی را فراهم آوریم که بیمار جز بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد که مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان های مردم نهاد می توانند این شرایط را برای بیماران جامعه فراهم آورند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: فردی که دچار بیماری می شود جز هزینه های درمان که گاه هنگفت هستند دچار مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی می شود که بدون حمایت نمی تواند به سلامت از این منزل عبور کند.

دکتر طاهری اقدم همچنین از فعالیت های خیرخواهانه مردانی آذر تشکر و قدردانی کرد و وی را یکی از تاثیرگذارترین خیران استان دانست به طوریکه بیمارستان کودکان ۵۸۰ تختی را در خاوران ساخت و دانشگاه علوم پزشکی را برای خدمت رسانی بهتر یاری کرد.