استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که باحضور مدیرکل آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استان در تبریز برگزار شد، گفت: ۱۸درصد مردم استان بی سواد هستند و این آمار قابل تامل است.

وی سپس گفت: آمار بالای بی سوادی در استان شایسته آذربایجان شرقی نیست. آذربایجان شرقی پیشینه فرهنگی و تاریخی بالایی دارد و در این سال ها نیز شاخص‌ های آموزش و پرورش ارتقا یافته ولی شاهد بی سوادی ۱۸ درصدی در استان هستیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه باید قبل از اینکه به فکر افزایش امکانات فرهنگی و تربیتی باشیم، تلاش کنیم فرهنگ و تربیت را ارتقا دهیم، گفت: کشورهای پیشرفته در ارتباط با تعلیم و تربیت سرمایه گذاریهای ویژه ای انجام داده اند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و پرورش در بسیاری از کشورها رایگان است، گفت: آنها می دانند اگر بخواهند زندان احداث نکنند باید آموزش و پرورش را رونق دهند.

وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید در این زمینه برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشیم، افزود: مشکلات جدی آموزش و پرورش باید مطرح و حل شود. ضروری است همه دست به دست هم دهیم و زنجیره تعلیم و تربیت را تکمیل کنیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه عدد جمعیتی تحصیل واجب ‌التعلیمان افزایش یافته است، ادامه داد: ولی شاهد کاهش کیفیت فارغ ‌التحصیلان هستیم، نباید فقط به فکر افزایش آمارها باشیم و در این بین به ارتقای آموزش ها نیز توجه داشته باشیم.