رئیس هلال احمر شهرستان ویژه مراغه گفت: کوهنوردی که در حین کوهپیمایی دچار سقوط از ارتفاع شده بود، با همت و تلاش نجاتگران نجات یافت.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر غفاری شامگاه دیروز جمعه در تشریح این عملیات گفت: این حادثه عصر جمعه اتفاق افتاد و گزارشی از مرکز EOC مبنی بر سقوط از ارتفاع کوهنوردی در ارتفاعات مراغه به هلال احمر مراغه اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: به محض دریافت خبر یک تیم از پایگاه امداد جاده ای شهید بهرام رنجبرهلال احمر مراغه و یک تیم پنج نفره کوهستان از شعبه به محل حادثه در ارتفاعات کوه گوشیر مراغه اعزام شدند .

غفاری افزود: نجاتگران بعد از رسیدن بر بالین مصدوم پس از فیکس کردن مصدوم در بسکت، نسبت به پایین آوردن او از کوه اقدام و جهت ادامه درمان مصدوم را به همکاران اورژانس مستقر در آنجا تحویل دادند که همکاران اورژانس نیز مصدوم را به بیمارستان امیرالمومنین مراغه انتقال دادند.

وی همچنین به ضرورت رعایت نکات ایمنی تاکید کرد.

گفتنی است همچنین نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان میانه نیز طی یک عملیات امدادی دیگر، بیمار قلبی را از روستای گورجق میانه نجات دادند.

در این عملیات، نجاتگران پایگاه اقکند جمعیت هلال احمر میانه با همراهی معاون فرماندار و مسئول مدیرت بحران میانه و بخشدار بخش کاغذ کنان به روستای گورجق از توابع کاغذکنان رفته و علیرغم بسته بودن مسیر به علت کولاک شدید با تلاش فراوان، بیمار را به درمانگاه اقکند انتقال دادند.