رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه می توانیم صنعت هسته ای را به روز کنیم، گفت: تصمیم ماندن یا نماندن در برجام توسط هیئت نظارت بر برجام گرفته می شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نهمین همایش غزه نماد مقاومت در جمع خبرنگاران،  اظهار داشت: ما به آستانه های فناوری هسته ای با تلاش مهندسان خودمان دست یافتیم یعنی در این فناوری کسی به ما کمک نکرد البته از کتابها و منابعی که توسط دیگران در خارج از ایران نوشته شده بود استفاده کردیم، چرا که این علم توسط دیگران به وجود آمد.

وی گفت: ما خودمان این صنعت را در کشور پایه ریزی کردیم ما در این صنعت دیگر وابستگی به کسی نداریم و می‌توانیم روزبه‌روز این صنعت را متحول تر کنیم و به بلوغ بیشتری برسیم و از این نظر در بین کشورهای در حال توسعه یک کشور استثنایی به حساب می‌آید.

صالحی در خصوص بازداشت خبرنگار پرس تی وی توسط آمریکا تصریح کرد: این نشان از ضعف دولت آمریکا دارد که همواره منادی دموکراسی در دنیا هستند، این چه دموکراسی است که یک خبرنگار و خانمی که برای دیدار خانواده خود به آمریکا رفته و کار خاصی هم غیر از کار خبری انجام نداده را بازداشت می کنند و کسی هم صدایش در نمی آید. کشورهای غربی اگر موضوعی در مسیر خواسته خودشان باشد گوش دنیا را کر می کنند ولی وقتی که متاسفانه چنین اتفاقی می افتد که اظهر من شمس است صدایشان در نمی آید.

هیئت نظارت بر برجام مرجع تصمیم گیری به ماندن یا نماندن برجام است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اروپایی ها می‌گویند اروپایی ایران از برجام خارج نخواهد شد، اظهار داشت: تصمیم ماندن یا نماندن در برجام توسط هیئت نظارت بر برجام گرفته می شود، آنها مسائل و تحولات را ارزیابی می کنند و بر اساس منافع ملی و حاکمیت ملی تصمیمات مقتضی را در زمان مناسب اتخاذ می‌کنند.

صالحی در خصوص کنفرانس غزه نماد مقاومت اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس ها برای افکار عمومی کشورهای اسلامی و عربی بسیار مفید است، ما همواره افکار عمومی را نسبت به مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی زنده و شاداب نگاه داریم و این که خدای نکرده به فراموشی سپرده نشود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برگزاری اینگونه همایش‌ها تذکری به خود ما محسوب می‌شود و باید به خودمان متذکر شویم که موضوعی به نام فلسطین داریم و تمامی مسلمانان باید دست در دست یکدیگر گذاشته و این کشور مسلمان را از دست رژیم صهیونیستی نجات دهند و فلسطینی‌های آواره را به کشور خود بازگردانده تا دنیا آرام بگیرد.

وی افزود: ملت های دنیا همه دلشان با مردم مقاومت فلسطین است و این حاکمیت ها هستند که نمی گذارند صدای ملت‌ها به گوش جهانیان برسد ما با برگزاری چنین همایش هایی می توانیم کمک کنیم این صدا به گوش همه دنیا برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در خصوص اظهارات اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که گفت ایران اطلاعات اشتباه به آژانس بین المللی انرژی اتمی می دهد، خاطر نشان کرد: مگر آقای بولتون حرف راست هم می زند؟