'ینس استولتنبرگ'، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) گفت : ناتو و گرجستان همکاری در دریای سیاه را گسترش خواهند داد .

به گزارش شرح آنلاین به نقل از پایگاه خبری ‘ آپسنی’ ، استولتنبرگ در نشست خبری مشترک با ‘سالومه زورابیشویلی‘ رییس جمهوری جدید گرجستان که نخستین سفر رسمی خود به خارج از کشور را از بروکسل آغاز کرده است ، افزود: ناتو همکاری با نیروی دریایی گرجستان را در رابطه با نگرانی از حضور نظامی روسیه در دریای سیاه گسترش می دهد .

به گفته استولتنبرگ ، گسترش همکاری ناتو (NATO) و گرجستان، شامل آموزش گارد ساحلی این کشور و افزایش تعامل میان نیروی دریایی ناتو و گرجستان می شود .

وی اظهار داشت : در دیدار با خانم زورابیشویلی در خصوص ادامه فعالیت برای عضویت گرجستان در ناتو توافق شد .

دبیر کل ناتو ، گرجستان را شریک منحصر بفرد برای این سازمان عنوان کرد و یاد آور شد : گرجستان در ماه مارس سال جاری میزبان تمرینات مشتر با حضور ۱۷ عضو ناتو خواهد بود .

استولتنبرگ ، همچنین گفت که برنامه ریزی کرده است در ماه مارس سال جاری با هدف بررسی تقویت همکاری گرجستان و ناتو ، به این کشور سفر کند.

زورابیشویلی نیز در این نشست خبری اعلام کرد که ادغام در نهادهای یوروآتلانتیک اولویت سیاست خارجی گرجستان بوده و ما در این زمینه نتایج خوبی بدست آورده ایم .

وی ،در عین حال گرجستان را شریک قابل اعتماد ناتو عنوان کرد و گفت: منتظر اتخاذ تصمیمی در باره عضویت کشورمان در ناتو هستیم.

رییس جمهوری جدید گرجستان در سفر به بروکسل همچنین با مسئولان اتحادیه اروپا دیدار کرد .