به گزارش سرویس ورزشی شرح آنلاین ، آخرین آمار و نتایج جام ملت های آسیا قبل از آغاز دور یک چهارم نهایی منتشر شد.

نتایج جام ملتهای آسیا پیش از بازی ایران چین به این صورت منتشر شد که تا کنون ۴۴ بازی برگزار شده است و ۱۱۳ گل در بازی ها به ثمر رسیده که میانگین ۲٫۴۶ گل برای هر بازی را نشان می دهد.

در این بازی ها تا کنون ۱۰۴۴ شوت توسط بازیکنان تیم ها به سمت دروازه حریفان زده شده که تنها ۳۵۱ شوت در چهارچوب دروازه بوده که نشان از دقت نسبتا پایین بازیکنان آسیایی در شوت های به سمت دروازه است.

تیم ها تا اینجای رقابت ها ۳۷ هزار و ۶۴۷ پاس را رد و بدل کرده اند و ۴۱۲ ضربه کرنر نصیب تیم ها شده است.

تعداد خطا های جام ملت های آسیا از ابتدا تا کنون ۱۱۸۸ خطا بوده که از این تعداد ۱۲ پنالتی نصیب حریفان گردیده و ۱۶۰ کارت زرد و ۴ کارت قرمز نیز در پی این خطا ها داده شده است.

آمار گل های گلزنان جام نیز چنین بیان می کند که نتایج جام ملت های آسیا با ۷ گل معز علی قطری ، ۴ گل الدور شامادوف ازبک ، ۳ گل سردار آزمون از تیم ملی کشورمان ، علی احمد مبخت عربستانی ، ویتالیج لوکس قرقیزستانی به عنوان برترین گلزنان جام ۲۰۱۹ پیگیری شده است.

قطر نیز در این جام با یازده گل زده عنوان بهترین خط حمله را تا کنون به خود اختصاص داده و ایران نیز پس از این تیم با ۹ گل زده در رده دوم بهترین خط حمله را کسب نموده است.

آمار پاس های صحیح ای دوره از رقابت ها نیز جالب بود، عربستان سعودی با ۸۸ درصد از پاس های صحیح در صدر جدول قرار گرفت و ایران با ۸۲ درصد پاس صحیح در رده پنجم بعد از عربستان ، کره جنوبی، استرالیا و ازبکستان خود را تثبیت نمود در حالی که پس از ایران ، تیم های عراق، ژاپن، قطر ، عمان و ژاپن قرار گرفته  اند.

نتایج جام ملت های آسیا نشان دهنده این است که ژاپن با ۶۸ خطا در صدر تیم های دیگر قرار گرفته و ایران بعد از ژاپن ، چین، قرقیزستان، عراق، ازبکستان ، استرالیا و تایلند در جایگاه هشتم واقع است و پس از ایران تیم های کره شمالی و قطر حضور دارند.

در طول رقابت های جام ملت های آسیا ۲ کارت قرمز برای بازیکنان کره شمالی و یک کارت قرمز برای تیم های فلسطین و ازبکستان از جیب داوران خارج شده است.