دانشجو،(شرح آنلاین) - دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در اعتراض به وضعیت قیمت گوشت و دام در بازار و سوء مدیریت اداره جهاد کشاورزی ظهر امروز در این اداره کل در مشهد تجمع کردند.
دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در اعتراض به نابسامانی بازار گوشت و قیمت‌های عجیب این روز‌های گوشت در کشور که هر کیلو کوشت را به قیمت ۱۰۰ هزارتومان و شاید هم فراتر برده است، ظهر امروز همزمان با نماز ظهر و عصر در نمازخانه‌ اداره‌ جهاد کشاورزی خراسان رضوی دست به تجمع زدند.

در این تجمع دانشجویان نسبت به سو مدیریت مسئولین جهاد کشاورزی در این خصوص اعتراض داشتند و معقتد هستند که این اداره در خصوص مدیریت بازار گوشت نتوانسته عملکرد مناسبی داشته باشد.

دی ماه امسال مجتبی مزروعی مدیر کل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در فرودگاه مشهد بازداشت شد، همچنین مرداد ماه سال۹۶ هم مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بازداشت شده بود، این بازداشت‌ها نشان می‌دهد که وضعیت جهادکشاورزی در استان خراسان رضوی وضعیت مناسبی نیست و عملا اداره‌ای که دو مسئولین بلند پایه‌ی آن در مدت کوتاهی دستگیر شدند قطعا توان مدیریت بازار گوشت را ندارد.

معیشت مردم بازیچه سو مدیریت و فساد برخی از مسئولین شده است

ابوالفضل عباسی، دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی در خصوص این تجمع گفت: متاسفانه سوء مدیریت در عملکرد اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مدیریت بازار گوشت مشهود است؛ دانشجویان ظهر امروز در این اداره برای اعتراض حاضر شدند تا علمدار مطالبه‌ صریح مردم در خصوص وضعیت این بازار باشند.

دانشجویان مشهدی مقابل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تجمع کردند/ معیشت مردم بازیچه سوء مدیریت مسئولان
عباسی ادامه داد: متاسفانه معیشت مردم بازیچه‌ سوء مدیریت‌ها و همچنین فساد‌های عده‌ای از مسئولین شده است که این نارضایتی قطعا در شان انقلاب اسلامی ایران نیست و ما این موضوع و این قبیل مسائل را با جدیت دنبال می‌کنیم.
دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: قیمت گوشت قرمز و مواد غذایی با سطح درآمد بسیاری از خانوار‌ها تناسبی ندارد و دولت باید به صورت جدی این مسئله را دنبال کند، قطعا دانشجویان دیگر توان شنیدن وعده‌ها و شعار‌های مسئولین را ندارند.

وی در پایان اظهار کرد: رانت خواری در اداره‌ بازار دام در کشور مشهود است و نهاد‌های نظارتی باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

حرکت مطالبه گرانه دانشجویان در دیگر ادارات استان خراسان رضوی هم انجام می‌شود 

سید احمد میرحسینی مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: مدت زیادی است که دلسوزان در استان خراسان رضوی درحال تذکر دادن به اداره جهاد کشاورزی هستند تا رویه‌ی غلط خود در مدیریت بازار گوشت را تغییر دهند، اما متاسفانه شاهد هستیم که این اداره یا توان مدیریت بازار گوشت را ندارد و یا عامدانه اینگونه مدیریت ضعیف را سرلوحه کار خود قرار داده است که در هر دو صورت این اقدام غلط است و باید جلوی این رویه گرفته شود.

دانشجویان مشهدی مقابل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تجمع کردند/ معیشت مردم بازیچه سوء مدیریت مسئولان

میرحسینی ادامه داد: دانشجویان به عنوان زبان گویای مردم در این عرصه حساس پا به میدان گذاشتند تا چون ایام ابتدای انقلاب بساط دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی را در درون کشور جمع کنند.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: دانشجویان انقلابی مشهد حرکت مطالبه گرانه و اعتراضی خود را نسبت به سیاست‌های غلط برخی از مسئولین که منجر به نارضایتی مردم می‌شود را در هفته‌های آینده هم ادامه خواهند داد و از ادارات مختلف مطالبات صریحی خواهند داشت.

عده ای عامدانه می‌خواهند در مردم نارضایتی به وجود بیاورند

امیرعامری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد بیان کرد: سیستم انحصاری در تأمین و روند ضعیف در توزیع گوشت دام سبب پیش آمدن شرایط کنونی شده است و عمده دلایل این امر هم آن است که تهیه و توزیع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر شانه وزارت صمت قرار دارد.

دانشجویان مشهدی مقابل جهاد کشاورزی خراسان رضوی تجمع کردند/ معیشت مردم بازیچه سوء مدیریت مسئولان

عامری ادامه داد: اینکه مردم باید سختی‌ها و درد‌های ناشی از گرانی‌ها را به خاطر سو مدیریت و عملکرد مغرضانه‌ی عده‌ای از مسئولین به دوش بکشند باعث شد که امروز دانشجویان شهر مشهد پا به میدان مطالبه بگذارند و بساط این موضوع را جمع کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد همچنین افزود: در آستانه آغاز دهه‌ی پنجم انقلاب انگار عده‌ای از قصد و با غرض می‌خواهند نارضایتی را در مردم ایجاد کنند تا به اهداف شوم خود برسند و گرنه دیدن و مدیریت شرایط فعلی غیر ممکن نیست.