مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت گوشت در پی افزایش ذبح و شناسنامه‌دار شدن گوسفند و گوساله در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز خبر داد.

کریم قدرتی در حاشیه مراسم بسته بندی گوشت های استحصلالی با بیان این مطلب اظهار داشت: تعداد ذبح گوسفند و گوساله نیز از ۹ هزار  راس به ۱۱هزار راس افزایش یافته است.

قدرتی افزود: با تدارک اقداماتی در زمینه حمل دام و تسریع در ذبح، توزیع گوشت گرم و ارزان که تماما شناسنامه دار است در تبریز و توابع انجام یافته و همین امر باعث کنترل افزایش قیمت نسبت به قبل شده است.

او با قدردانی از همکاری تمام نهادهای مرتبط با کشتارگاه صنعتی تبریز در کنترل بهداشتی گوشت در منطقه گفت: با همکاری تنگاتنگی که با مدیریت دامپزشکی استان داریم از کشتار غیرمجاز در برخی از مناطق حومه شهر جلوگیری می شود و این حساسیت را ادامه خواهیم داد تا شهروندان عزیز از مصرف گوشت غیربهداشتی و آلوده ایمن باشند.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز اکثر مناطق ذبح غیرمجاز دام و گوسفند را برخی از روستاهای اطراف شهر تبریز عنوان کرد و افزود: ماموران دامپزشکی استان با همکاری شهرداری تبریز و نیروی انتظامی همه روزه این مناطق را رصد می کنند تا گوشت ناسالم و آلوده در اختیار مردم قرار داده نشود.

قدرتی با اشاره به تصمیم جلسه کارگروه سلامت و مواد غذایی استان گفت: در جلسه سلامت غذایی مصوب شد تا میدان دام برای کشتار دام زنده در کنار کشتارگاه صنعتی ایجاد شود تا پیمانکاران تهیه دام و توزیع گوشت در تبریز و حومه به راحتی کارشان را انجام دهند.

او افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد میدان دیگری جهت خرید و فروش دام زنده در محل مناسب در اطراف شهر تبریز تعیین شود تا دام ها از این محل خریداری گردد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۳۰ تن گوشت گاوی و گوسفندی در کشتارگاه ذبح و مقداری از آن برای مصرف اهالی شهرهای حوزه نفوذ مرکز استان حمل و توزیع می شود.

  • منبع خبر : کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز