مهر ، (شرح آنلاین ) - «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در جریان سخنرانی خود تأکید کرد: اعمال تحریم علیه حزب الله و درج نام آن در لیست گروه های تروریستی، جنگ علیه مقاومت است.

سخنرانی « سید حسن نصرالله » به مناسبت سالروز تأسیس «هیأت حمایت از مقاومت اسلامی» در مجمع امام مجتبی (علیه‌السلام) در بیروت آغاز شد.

سید حسن نصرالله در جریان این سخنرانی تأکید کرد: سالروز تأسیس «هیأت حمایت از مقاومت اسلامی» یک مناسبت بزرگ و عظیم است و آن را به همگان تبریک می گویم. در روزهای نخست پایه گذاری مقاومت حزب الله، عده‌ای از مؤمنان آبرو و زندگی خود را گذاشتند تا این نهاد شکل بگیرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: باید یادی کنیم از کسانی که در طول بیش از ۳۰ سال گذشته در مسیر جلب حمایت‌های مختلف از مقاومت، گام برداشتند. از تمامی کسانی که در طول این مدت زمان طولانی در چنین مسیر مبارکی گام برداشتند تشکر کرده و قدردانی می‌کنم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: برخی اینگونه تصور می‌کنند که تنها پشتوانه مقاومت، حمایت دوستان و افراد متموّل است اما واقعیت آن است که پشتوانه بزرگ مقاومت، حمایت مردم است. ما به حمایت مردم از مقاومت افتخار می‌کنیم. مردم می‌خواهند به هر طریقی که شده از مقاومت حمایت کنند و اعلام کنند که به مقاومت افتخار می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در پرونده مبارزه با تروریسم در لبنان شاهد آن بودیم که بسیاری از شهروندان لبنانی حاضر شدند با جان و مال خود در راه مقاومت جانفشانی کنند. یکی از ابعاد جهاد در راه پیروزی مقاومت، جهاد با مال است که مردم لبنان فداکاری‌های زیادی را در این مسیر صورت دادند و از مجاهدان حمایت به عمل آوردند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم‌های اخیر ایالات متحده آمریکا علیه حزب الله لبنان نیز اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد که تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله و حامیان آن در آینده نیز تشدید شوند. آنها تحریم‌های مختلفی را علیه ما اعمال کرده اند و هدف اصلی شأن از این اقدام، تنگ‌تر کردن عرصه بر حزب الله است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به تروریستی خواندن این گروه توسط انگلیس و درج نام حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی توسط لندن نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که هر کشوری برای خود لیست گروه‌های تروریستی می‌سازد و این روند نشان از آن دارد که در آینده کشورهای دیگری در کنار انگلیس، به انتشار لیستی از گروه‌های تروریستی روی خواهند آورد که البته حزب الله نیز جزئی از لیست آنها خواهد بود.

وی اظهار داشت: ما باید با تمام توان در قبال اقداماتی از این دست بایستیم و توطئه‌های مربوط به آن را خنثی کنیم و این مسئولیت مقاومت است. درست است که از رهگذر چنین اقداماتی، ما مورد تعرض قرار گرفتیم اما همچنان قوی و قدرتمند هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود تأکید کرد: از سال ۱۹۸۲ تاکنون خسارت‌ها و شکست‌های سنگینی به اصحاب پروژه هیمنه آمریکایی صهیونیستی در منطقه تحمیل شده است. این دستاورد بزرگ به فضل تحرکات و اقدامات مقاومت اسلامی در منطقه صورت گرفته است. امروز می‌بینیم که دشمن صهیونیستی امروز از ورود به هرگونه جنگ با مقاومت می‌هراسد.

سید حسن نصرالله در ادامه یادآور شد: با روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده آمریکا، پروژه بزرگی برای تسلط بر منطقه کلید خورد. با این حال، پایداریِ مقاومت در لبنان و فلسطین و همچنین ایستادگی سوریه و ایران، این پروژه بزرگ برای تسلط بر منطقه را با شکست مواجه ساخت.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: از سال ۲۰۱۱ تاکنون جبهه استکبار و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا برای سرنگونی سوریه، یمن و عراق و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه تلاش کردند اما با این حال، گروه‌های مقاومت در برابر این تلاش مذبوحانه ایستادگی کردند و آن را ناکام گذاشتند.

سید حسن نصرالله در ادامه عنوان کرد: به عنوان نمونه همین پروژه شوم دونالد ترامپ یعنی «معامله قرن» را در نظر بگیرید. چه کسی در مقابل آن ایستادگی کرده و می‌کند. این محور مقاومت از فلسطین تا ایران است که در برابر طرح معامله قرن ایستاده است.

وی یادآور شد: لذا نتیجه می‌گیریم، اینکه آنها ما را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهند به دلیل تحقق همین پیروزی هاست. آنها به خوبی می‌دانند که ما در موضع ضعف نیستیم بلکه خودشان در موضع ضعف و عجز هستند.

سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: واقعیت آن است که تحریم‌ها علیه حزب الله و همچنین درج نام این گروه در لیست گروه‌های تروریستی به مثابه جنگ علیه حزب الله است و ما نیز باید بر همین اساس، در این جنگ به میدان برویم و با عاملان آن مقابله کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اقدام انگلیس در تروریست خواندن حزب الله، بخشی از همان استراتژی تسلط بر منطقه است که از سال ١٩٨٢ آغاز شده، اما هر بار شکست خورده است.

وی همچنین اظهار داشت: زمانی که ما با برخی از تنگناهای مالی مواجه می شویم علت اصلی آن به همین فشارها و تحریم‌ها و جنگی که علیه ما به راه انداخته اند، بازمی گردد و این معضلات مالی عامل داخلی ندارد. برای ورود به چنین جنگی جهت مقابله با دشمن، ما باید قوی و قدرتمند باشیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: علیرغم تمامی تبلیغات مسموم دشمنان، آنها قادر نیستند که با جنگ خود علیه حزب الله، ما را محاصره کرده و منزوی سازند. ما به کار خود و راه خود ادامه می‌دهیم و حامیان ما نیز به حمایتشان از ما ادامه می‌دهند. این عادت دشمنان است؛ زمانی که نمی‌توانند از طریق جنگ شما را شکست دهند، از لحاظ مالی و اقتصادی اقدام به محاصره شما می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: در جریان جنگ ۳۳ روزه بسیاری منتظر شنیدن خبر شکست نهایی نیروهای مقاومت در برابر متجاوزان صهیونیست بودند. اما در آن جنگ پیروز شدیم. در پرونده سوریه هم وضعیت به همین ترتیب بود اما در آنجا نیز مقاومت پیروز شد. اکنون نیز خطاب به دشمنان می گویم که مقاومت هنوز ضعیف نشده بلکه برای تحقق پیروزی‌های بیشتر قدرتمند نیز شده است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما در حال حاضر به فعال سازی هر چه بیشتر «هیأت حمایت از مقاومت اسلامی» احتیاج داریم. به عنوان نمونه ما چندی پیش بر لزوم حمایت از مردم یمن تأکید کردیم و فعالیت‌های بسیار کوچکی انجام شد که طی آن یک میلیون دلار کمک مالی برای مردم یمن جمع آوری و به آنها تحویل داده شد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: امروز ما در مرکز یک جنگ اقتصادی بزرگ قرار گرفتیم و باید با دشمنان در این زمینه مقابله کنیم. ما در حال حاضر مبارزه با فساد در لبنان را کلید زدیم و در آینده نیز اقدامات بیشتری را در این زمینه صورت خواهیم داد.

سید حسن نصرالله در ادامه یادآور شد: مبارزه با فساد یک تکلیف و جهاد محسوب می‌شود و بدون شک ارزش آن کمتر از ارزش مبارزه با اشغالگران نیست. ما لبنانی‌ها در زمره افرادی هستیم که جگرگوشه‌های خود را برای حفظ میهن‌مان فدا کردیم و اکنون نیز در راستای همین هدف باید به مبارزه با فساد برویم.