سمنان ، مهر، (شرح آنلاین) -مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون ۳۷۲ تن سیب و ۶۵۴ تن پرتغال در استان ذخیره‌شده که از ۲۵ اسفندماه عملیات توزیع آن در سراسر استان آغاز می‌شود.

سید حسن میرعماد در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان که به میزبانی استانداری و هم‌زمان با صبح دوشنبه برگزار شد ضمن بیان اینکه برای تأمین میوه شب عید تمهیدات لازم اندیشیده شده است، ابراز کرد: از سوی دولت، تاکنون ۳۷۲ تن سیب و ۶۵۴ تن پرتقال به استان فرستاده‌شده و در سردخانه‌های نقاط مختلف استان ذخیره‌شده است.

وی بابیان اینکه در حوزه سرانه تأمین میوه در کشور، استان سمنان رتبه اول را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: توزیع میوه از روز شنبه ۲۵ اسفندماه امسال در استان آغاز خواهد شد.

سهم ۵۹ درصدی شاهرود و سمنان

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان گفت: میوه تنظیم بازار شب عید در استان به تفکیک در شاهرود ۳۱ درصد، میامی شش درصد، دامغان ۱۳ درصد، گرمسار ۱۱ درصد، آرادان دو درصد، سمنان ۲۸ درصد، مهدی‌شهر هفت درصد و سرخه دو درصد توزیع خواهد شد.

میرعماد بابیان اینکه توزیع میوه شب عید توسط ۱۴۵ غرفه صورت می‌گیرد، گفت: از این تعداد ۷۴ غرفه متعلق به اصناف، ۳۳ غرفه سازمان تعاون روستایی، چهار غرفه شهرداری و ۳۵ غرفه متعلق به روستاهای هدف با جمعیت زیاد است.

وی افزود: توزیع میوه به تفکیک در شاهرود در ۴۰ غرفه، میامی پنج غرفه، دامغان ۲۰ غرفه، سمنان ۳۱ غرفه، سرخه ۹ غرفه، مهدی‌شهر ۱۸ غرفه، آرادان ۹ غرفه و گرمسار ۱۹ غرفه انجام می‌شود.

توزیع گوشت در استان سمنان

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان در ادامه گفت: در سال ۹۷ تاکنون، ۴۲۰ تن گوشت گوساله منجمد، ۱۱۴ تن گوشت گرم گوسفندی، ۱۶ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان توزیع شده است.

میرعماد در ادامه و درباره نهاده‌های دامی و طیور استان سمنان نیز توضیح داد: ۹ هزار و ۹۷ تن جو، ۲۶ هزار و ۱۱۵ تن ذرت در بین دامداران و مرغداران و هفت هزار و ۵۶۳ تن کنجاله سویا در استان سمنان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۵۳۰ تن شکر در بهمن سال‌جاری در استان سمنان توزیع شده است، ابراز کرد: در اسفند ماه نیز در فاز اول ۵۹۰ تن شکر برای مصارف خانگی و صنعتی توزیع شده و درمجموع یک هزار و ۷۹۰ تن شکر سهمیه استان در اسفند ماه جاری است.

 

پ ع ۷۲/