مهر،(شرح آنلاین)-وزیر آموزش و پرورش در مانور آمادگی مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه آخر سال گفت: امسال طرحی را برای رصد ایمنی در مدارس اجرا می کنیم.

امروز مانور آمادگی مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با همکاری سازمان آتش‌نشانی و با حضور سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش و مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در دبستان دخترانه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم نمایشگاهی درباره مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهار شنبه آخر سال به همت دانش‌آموزان و اولیای مدرسه برپا شده است و برنامه‌هایی نیز توسط دانش آموزان اجرا شد.

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که با وجود شهرهای پرجمعیت در آن نیاز داریم که حتماً مدارس به عنوان یک واحد اجتماعی در معرض خطرات در نظر گرفته شوند. ما تجربه خوبی را در مانور زلزله داشتیم که همچنان هم ادامه دارد، اما در سایر زمینه‌ها از جمله آتش‌سوزی در مدارس که همواره شاهد هستیم بچه‌ها و همکاران ما به دلیل آشنایی کم با خطراتی مواجه می‌شوند، حتماً باید همکاران آتش‌نشانی این کار پسندیده‌ای که امروز با همکاری آموزش و پرورش انجام شد ادامه دهند.

وی ادامه داد: این کارها در کاهش مخاطراتی که سلامتی دانش‌آموزان ما را تهدید می‌کند مؤثر است.

بطحائی گفت: باید همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها به ما کمک کنند تا این آموزش‌ها ارائه شود، این آموزش‌ها بسیار مؤثر است و فقط در زمینه زلزله و آتش‌سوزی نیست، زمینه‌های دیگری را هم داریم که خانواده‌ها و همکاران باید به آن آشنا شوند.

وی گفت: در زمینه تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستیم، همانطور که امروز آتش نشانی تمام امکانات و تجهیزات را برای این مانور به میدان آورده است، شهرداری‌ها و سایر نهادهای مربوطه هم باید وارد عمل شوند.

بطحایی ادامه داد: استفاده از یک زنگ خطر برای اعلام حریق هزینه زیادی ندارد اما بر همین امکانات و حتی یک کپسول آتش نشانی می‌تواند برای نجات جان یک دانش آموز در زمان حادثه مؤثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یک دوربین مدار بسته در مدرسه می‌تواند از ورود یک فرد ناشایست و ناخلف به محیط آموزشی جلوگیری کند. دراین زمینه همکاران در دفتر سلامت طرحی را دنبال می‌کنند و امسال آن را برای رصد ایمنی مدارس به اجرا در آوردیم.

وزیر آموزش و پرورش حادثه آتش‌سوزی مدرسه غیر دولتی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: هنوز این حادثه را فراموش نمی‌کنیم و در این مانور نمی‌توانستم حادثه زاهدان را فراموش کنم، بچه‌هایی که در مدرسه سوختند و خانواده‌ها را داغ‌دار کردند شاید اگر این مانورها و این آموزش‌ها و این تجهیزات در مدارس ما و آن مدرسه وجود داشت شاهد این داغ بسیار بزرگ و طاقت‌فرسا در جامعه نبودیم.

 

س ر ۷۰/