صداوسیما،(شرح آنلاین) -مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران از کمک ۲۰۰ میلیون تومانی یک خیر برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد

منوچهر رحمانی  افزود: این خیر به عنوان نماینده موقوفه ملا علی کنیبه ستاد دیه استان تهران مراجعه کرد و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را که قرار بود صرف کار‌های فرهنگی شود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کرد.

وی گفت: با مبلغ اهدایی این خیر ۲۴ زندانی آزاد و در آستانه سال نو به آغوش خانواده بر می‌گردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران همچنین تأکید کرد: فرهنگ سازی برای آزادی زندانیان از محل موقوفات اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب رهایی زندانیان دربند می‌شود ضمن اینکه خانواده زندانیان هم با آزادی سرپرست خانواده، با آسیب‌های اجتماعی کمتری مواجه می‌شوند.

رحمانی در ادامه به پویش هفت سین خورشید نیز اشاره کرد و افزود: از آغاز پویش هفت سین خورشید که از ۱۸ دی امسال کلید خورده با همت خیرین و همراهان پویش ۱۶۷ زندانی غیرعمد در استان تهران آزاد شده اند.

وی گفت: این پویش تأثیر خیلی خوبی در ترغیب خیرین برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشت و ما معمولاً روزانه بین سه تا پنج نفر از زندانیان را با همین کمک‌های خیرخواهانه آزاد کرده ایم.

رحمانی افزود: یکی از خیران هم با همراهی این پویش ۱۳۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ستاد دیه استان تهران کمک کرد.

وی گفت: کمک‌های خیرخواهانه مردم نیکوکار استان تهران به این پویش ختم نمی‌شود و از ابتدای امسال تاکنون، ​ ۶۸۸ زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده اند که ۲۷ نفر زن و ۶۶۷ نفر مرد بوده اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: بدهی این زندانیان بالغ بر ۱۹۹ میلیارد تومان بوده که با گذشت شکات و کمک ۱۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیونی ستاد دیه به آغوش خانواده برگشته اند.

 

س ر ۷۰/