ورزش سه ، (شرح آنلاین) - کریستیانو رونالدو در جدیدترین مصاحبه خود به صحبت در مورد مسائل مختلف پرداخت، از جدایی اش از رئال گرفته تا دشواری های بازی در سری آ ایتالیا.

تابستان امسال بود که کریستیانو رونالدو پس از ۹ سال درخشان در رئال، تصمیم به جدایی گرفت و راهی یوونتوس شد. قرارداد او ۴ ساله است و ۱۱۲ میلیون یورو برای یووه هزینه در پی داشت.

 

رونالدو

 

رونالدو پس از گذشت شش ماه، با ۱۹ گل زده، بهترین گلزن سری آ محسوب می شود و بیشترین پاس گل را نیز داده است. او امشب باید یوونتوس را در دیداری دشوار به سمت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هدایت کند. یووه بازی رفت را به اتلتیکو ۲-۰ باخته و حالا باید دست به کار بزرگی برای صعود بزند.

 

فوق ستاره پرتغالی در مصاحبه با تلویزیون اینترنتی “Dazn” گفت:« قبلا هم گفته ام که بازی دشواری خواهد شد. اتلتیکو در ۴ سال گذشته دو بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده و قطعا امسال هم یکی از مدعیان قهرمانی است. شکست این تیم کار سختی است ولی اگر خوب بازی کنیم، می توانیم راهی دور بعد شویم.»

 

رونالدو در مورد شرایطش در یوونتوس گفت:« در مجموع آنالیز من مثبت است. از لحاظ شخصی همه چیز رو به راه است و خیلی زود با فوتبال ایتالیا خودم را وفق دادم. در لیگ شرایط مان عالی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قهرمان خواهیم شد. سری آ به خصوص برای مهاجمان لیگ دشواری است. اینجا یک لیگ باکیفیت داریم که فراتر از انتظاراتم بود. فکر نمی کردم فوتبال ایتالیا اینقدر باکیفیت باشد. در تورین خوشحالم و اعضای خانواده ام نیز احساس رضایت می کنند. همه چیز خوب و مثبت است.»

 

رونالدو

 

دلتنگی برای اسپانیا:« اینجا به خوبی خودم را با شرایط وفق داده ام. این یک واقعیت است که بین اسپانیا و ایتالیا تفاوت های زیادی وجود دارد. چه از حیث زبان و چه فرهنگی. من از یازده سالگی خارج از زادگاهم بوده ام و به زندگی در کشورهای مختلف عادت کرده ام. هیچ مشکلی هم برای وفق دادن خودم با شرایط متفاوت نداشته ام. ۱۸ ساله بودم که راهی انگلیس و منچستریونایتد شدم. در ۲۵ سالگی به اسپانیا و رئال رفتم و در ۳۳سالگی نیز ایتالیا و یوونتوس.

دلم نه برای پرتغال و نه اسپانیا تنگ نشده است. واضح است که پس از انتقال به یوونتوس، از دوستان زیادی در اسپانیا جدا شدم و همچنین از باشگاهی بزرگی مثل رئال. باشگاهی که به من همه چیز داد ولی دلم برای هیچ چیز در آنجا تنگ نمی شود چون همه آنها را در تورین و ایتالیا هم دارم. در ابتدا همه چیز متفاوت بود ولی به سرعت خودم را وفق دادم. در تورین و یوونتوس خوشحالم.»

 

فوتبال ایتالیا:« در ایتالیا ابتدا به خوب دفاع کردن فکر می کنند و سپس به حمله کردن اما در اسپانیا فوتبال، بازتر است و همه تیم ها بازی هجومی را در دستور کار دارند؛ به همین دلیل در سری آ گل زدن به مراتب دشوارتر از لالیگاست. شش سال هم در انگلیس فوتبال بازی کردم ولی به شما می گویم که گل زدن در ایتالیا، دشوارتر از همه جاست.»

 

 

ر ع ۷۷/