مهر، ( شرح آنلاین ) - سرپرست استانداری گلستان گفت: نیروهای مردمی وارد مناطق سیل زده نشوند.

میرمحمد غراوی ، سرپرست استانداری گلستان صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی خدمت رسانی نیروهای مسلح به سیل زدگان شمال کشور ( مناطق سیل زده ) اظهار کرد: شامگاه شنبه بخشی از دیواره گرگانرود شکافته شده و تجمع آب باعث شده شهر سیمین‌شهر دچار آبگرفتگی شود.

وی با اشاره به این که چندین روستا در گمیشان در سیلاب قرار دارد، افزود: اکنون امکانات و تجهیزات به سمت گمیشان رفته و جاده گمیشان به بندرترکمن شکافته شده تا تردد و خروج آب تسهیل شود.

غراوی گفت: گشت هوایی برای مسیریابی سیل در حال انجام است و باید امکاناتی که در استان مهیا شده در اختیار مدیریت بحران استان قرار گیرد تا تصمیم‌گیری و برآورد وضعیت سریعتر انجام شود.

وی تصریح کرد: تمام بالگردها در راستای خدمت‌رسانی امدادی و رساندن غذا و پتو به مردم بسیج شده اما نیاز است که حداقل یک بالگرد در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

طبق گفته غراوی این کار امکان برآوردها و تصمیم‌گیری‌های سریع را انجام خواهد و به دلیل احتمال بارش ها از امروز این امر باید اتفاق بیفتد.

سرپرست استانداری گلستان با بیان این که استان مشکلی در زمینه غذا و توزیع آن ندارد متذکر شد: نیروهای مسلح استان گلستان با تمام توان وارد عرصه شده و بیشترین کمک را ما از این نیروها گرفته‌ایم و اگر ورود این دو نیرو نبود به طور قطع مشکل ما بیش از این بود.

غراوی گفت: متاسفانه نهادها و گروه‌های خاص به صورت خودجوش وارد منطقه می‌شوند و ممکن است سوء استفاده‌هایی انجام می‌شود و این حضور باید ساماندهی شده باشد.

وی در پایان گفت که سیل در مناطق سیل زده استان فروکش کرده اما خطر رسوب گذاری همچنان استان را تهدید می کند.

 

منبع : مهر

س ب ۶۳/