ورزش سه ، (شرح آنلاین) - شاگران قلعه‌نویی برتری مقابل ذوب‌آهن را از دست دادند و با گل دقایق پایانی مطهری به تساوی رسیدند.

شکست در دیدار هفته بیستم مقابل تراکتورسازی موجب شد تا سپاهان کمی از کورس مدعیان قهرمانی عقب بماند، اما آنها بعد از یک تساوی و یک پیروزی در بازی‌های پایانی سال ۹۷ ، امروز به دنبال برتری در دیدار معوقه مقابل ذوب‌آهن بودند تا در امتیاز ۴۵ با پرسپولیس صدرنشین برابر شده و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول بایستند ولی آنها با وجود اینکه با گلزنی سجاد شهباززاده پیش بوده و درآستانه شکست ذوبی‌ها قرار داشتند، با گلزنی امیرارسلان مطهری در دقیقه ۸۵ از کسب سه امتیاز ناکام ماندند تا شاگردان منصوریان پس از درخشش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و روند خوبی که در لیگ برتر داشتند، امروز هم طلایی پوشان را در دربی اصفهان متوقف کنند تا امیدوارانه‌تر فصل را ادامه دهند.

دیدار معوقه هفته نوزدهم لیگ برتر؛ سه‌شنبه: ۹۸/۰۱/۰۶ ؛ ساعت: ۱۶
استادیوم: نقش جهان اصفهان
داور: پیام حیدری؛ کمک‌ها: محمدرضا منصوری و هادی طوسی؛ داور چهارم: مهدی سیفی/کمک داوران خط: جواد رحیم‌زاده و پیمان فرخی‌مهر/ ناظر داوری: اسماعیل صفیری.

سپاهان اصفهان

  • پیام نیازمند
  • خالد شفیعی
  • سیاوش یزدانی
  • حسن جعفری
  • سعید آقایی
  • مهدی کیانی
  • ولادیمیر کومان(۶۶- بختیار رحمانی)
  • مهرداد محمدی
  • سجاد شهباززاده
  • علی قربانی(۵۳- محمدرضا مهدی‌زاده)
  • کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ترکیب تیم سپاهان اصفهان

 

ذوب‌آهن اصفهان

  • محمدرشید مظاهری
  • وحید محمدزاده
  • هادی محمدی
  • میلاد فخرالدینی
  • حمید ملکی
  • حمید بوحمدان
  • محمدزبیر نیک‌نفس(۶۸- علیرضا چراغعلی)
  • محمدرضا حسینی
  • محمدرضا عباسی
  • امیرارسلان مطهری
  • کریستین اوساگوآنا(۶۴- ماریون سیلوا)

سرمربی: علیرضا منصوریان

 

سپاهان ذوب آهن

 

شرح گل

سپاهان ۱ – ذوب‌آهن صفر (دقیقه ۳۴: سجاد شهباززاده): مهرداد محمدی حرکت خوبی از سمت چپ زمین انجام داد و پاس در عمق فوق‌العاده‌ای از بین پاهای ملکی برای سجاد شهباززاده فرستاد تا او در موقعیت تک به تک و با ضربه بغل پا گل اول سپاهان را به ثمر رساند.

سپاهان ۱ – ذوب‌آهن ۱ (دقیقه ۸۵: امیرارسلان مطهری): سانتر زیبای محمدرضا حسینی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین و ضربه سر ارسلان مطهری بالاتر از یزدانی و شهباززاده، وارد دروازه سپاهان شد تا گل تساوی ذوب‌آهن در دقایق پایانی زده شود.

 

اخطار

محمدرضا عباسی(۷۴ و ۲+۹۰) از ذوب‌آهن

حسن جعفری(۸۰) از سپاهان

 

لحظات حساس

دقیقه ۱۸: اوساگوآنا بهترین فرصت برای گلزنی روی ارسال زیبای محمدرضا حسینی از سمت چپ زمین را داشت، اما نتوانست ضربه سر را بزند تا توپ از مقابل او عبور کند و به جناح چپ برود.
دقیقه ۲۴: شوت پشت محوطه نیک‌نفس را نیازمند بدون دردسر مهار کرد.

دقیقه ۳۱: عباسی نفوذ تند و تیزی از سمت چپ زمین داشت و بعد از جای گذاشتن یزدانی، از زاویه بسته شوت نه چندان دقیقی زد که ضربه او را نیازمند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۳: شوت راه دور فخرالدینی دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: مطهری روی ارسال حسینی از سمت راست زمین دروازه سپاهان را باز کرد، اما قبل از آن آفساید او گرفته شده بود.

دقیقه ۵۰: شهباززاده با سرعت بالای خود از سد مدافعان ذوب‌آهن عبور کرد ولی در زمان ورود به محوطه جریمه ذوب‌آهن با تکل وحید محمدزاده روی زمین افتاد که حیدری، داور مسابقه در این برخورد اعلام پنالتی کرد؛ در این صحنه ذوبی‌ها اعتقاد به خطای بیرون ازم حوطه داشتند.
دقیقه ۵۲: کی‌روش استنلی بهترین فرصت برای زدن سیزدهمین گل فصل خود و دومین گل سپاهان را داشت که ضربه پنالتی او از کنار تیرک عمودی دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.

دقیقه ۵۹: پاس در عمق چشم‌نواز کومان و شوت پای چپ شهباززاده با فاصله کمی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱: توپ ارسالی از روی کرنر و ضربه سر مهاجم سپاهان با فاصله کمی از روی دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.
دقیقه ۶۱: سانتر عباسی از جناح چپ زمین به مقابل تیرک دوم فرستاده شد که در این صحنه برخوردی بین مدافع سپاهان و مهاجم ذوب اتفاق افتاد که داوران اعتقادی به اعلام پنالتی نداشتد.
دقیقه ۶۶: استنلی با توپ‌گیری عالی از محمدی موقعیت خطرناکی تدارک دید که پاس کات‌بک او و شوت کومان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۹: شوت راه دور بختیار رحمانی با فاصله کمی از روی دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.

دقیقه ۷۲: شوت زمینی ماریون سیلوا راهی به چارچوب دروازه سپاهان نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: استنلی نتوانست از موقعیت به دست آمده استفاده کند تا توپ به بختیار رحمانی برسد که پاس به عقب او و شوت شهباززاده را مظاهری به زیبایی مهار کرد و در ادامه نیز تلاش محمدی و جعفری برای باز کردن دروازه ذوب بی‌ثمر بود تا توپ به کرنر برود.

 

بهترین بازیکن

محمدرضا عباسی، وینگر چپ ذوب‌آهن بارها با نفوذها و استفاده از تکنیک و سرعت بالای خود، خط دفاعی سپاهان را آزار داد و با حرکات تند و تیز خود در خلق موقعیت برای تیمش موفق بود؛ او حتی یک بار دروازه سپاهان را تهدید کرد ولی در زدن گل ناکام بود و در دقایق تلف شده نیز با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد، اما با عملکردی که داشت، بهترین بازیکن زمین بود.

حمید بوحمدان، هافبک دفاعی ذوب‌آهن نیز در خط میانی پُر تلاش ظاهر شد و با جنگندگی بالا اجازه نداد طلایی پوشان مثل سایر مسابقات در خلق موقعیت چندان موفق باشند و البته رشید مظاهری که در دقایق پایانی با گرفتن یک موقعیت جدی اجازه گلزنی به سپاهان نداد.

سجاد شهباززاده، زننده گل سپاهان که یک پنالتی هم گرفت نیز از مردان برتر زمین بود که اگر در زمان گل تساوی ذوب‌آهن در یارگیری با دقت عمل می‌کرد، ستاره میدان لقب می‌گرفت؛ مهدی کیانی، ولادیمیر کومان و خط دفاعی سپاهان نیز در این دیدار کم نقص کار کردند.

در حاشیه

* ترکیب ذوب‌آهن نسبت به آخرین بازی سال ۹۷ مقابل استقلال خوزستان، در دیدار امروز سه تغییر داشته که حمید ملکی، نیک‌نفس و عباسی به ترتیب جانشین مسعود ابراهیم‌زاده، علیرضا چراغعلی و مهران درخشان‌مهر شدند.

* عزت‌الله پورقاز، مدافع سپاهان و قاسم حدادی‌فر، کاپیتان ذوب‌آهن، دو بازیکنی هستند که به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارند.
* استقبال چشمگیری از دربی اصفهان به عمل نیامده، اما در دقایق ابتدایی مسابقه بر جمعیت تماشاگران افزوده می‌شود.

* بازی با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان سیل در استان‌های گلستان، مازندران و شیراز آغاز شد.
* سیاوش یزدانی، مدافع سپاهان بخاطر درگذشت کیوان وحدانی، بازیکن پیکان که اخیرا در جاده‌های شمال کشور جان خود را از دست داد، پیراهنی با تصویر او بر تن داشت.

* در نیمه اول ارسال کوتاه فخرالدینی برخورد مشکوک به هند با یزدانی داشت که حیدری دستور به ادامه بازی داد.

* اوساگوآنا بعد از تعویض در دقیقه ۶۴، اعتراض شدیدی به تصمیم منصوریان داشت.

* در دقیقه ۷۰ پس از آنکه عباسی از سد یزدانی عبور کرد، حیدری خطای او را گرفت که این اتفاق با اعتراض مهاجم ذوب‌آهن همراه بود.

* در دقیقه ۸۸ برخوردی بین محمدزاده و کی‌روش استنلی در محوطه جریمه ذوب‌آهن اتفاق افتاد که در این صحنه مشکوک داور اعلام پنالتی نکرد.
* در دقیقه اول وقت‌های اضافه عدم اعلام کرنر به سود سپاهان با اعتراض بازیکنان این تیم همراه شد.
* ارسلان مطهری در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده باید تعویض می‌شد، اما تعلل او در خروج از زمین موجب شد تا حیدری کارت زرد دوم را به او نشان داده و از زمین اخراج کند.

* در صحنه‌ای که ذوبی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، منصوریان به داور چهارم تاکید داشت که مدافع سپاهان پای بازیکن او را زده است.
* علیرضا منصوریان در کنار خط طولی جنب و جوش بسیار زیادی داشت؛ تا حدی که موجب کلافگی داور چهارم مسابقه نیز شده بود، اما سعی کرد او را مدیریت کند.
* در اواسط نیمه دوم، منصوریان پس از اینکه اعتراضی به یکی از صحنه‌های مسابقه کرده بود، به سمت امیر قلعه‌نویی رفت و او را در آغوش گرفت.
* بعد از هدر رفتن پنالتی کی‌روش استنلی، یک ترقه مهیب در ورزشگاه نقش جهان منفجر شد.
* اوساگوآنا که از تعویض خود به شدت ناراحت بود، بعد از گل تساوی ذوب‌آهن در کنار سایر بازیکنان به شادی پرداخت تا مشخص شود ناراحتی او رفع شده است.
* پس از گل تساوی ذوب‌آهن، قلعه‌نویی روی به نیمکت تیمش کرد و گفت که مطهری یار چه کسی بوده است؟!
* محمدرضا عباسی به شکلی سختگیرانه به دلیل اتلاف وقت در دقایق تلف شده پایان بازی اخراج شد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که داوران در اینگونه صحنه‌ها ترجیح می‌دهند تعویض انجام شده و بعد از آن به وقت‌های مسابقه اضافه کنند.
* دفع توپ رشید مظاهری در دقایق پایانی بازی، موجب شد صورت او دچار خراش و خونریزی شود که البته گلر ذوبی‌ها پس از یک مداوای کوتاه به بازی ادامه داد.
* پس از پایان بازی سعید الهویی، مربی سپاهان سمت داور رفت و از سوی دیگر قلعه‌نویی نیز به دلیل اعلام کم زمان‌های تلف شده و صحنه مشکوک به پنالتی برای تیمش، به داوری معترض شد.
* تعداد تماشاگران این بازی ۲۰ هزار نفر اعلام شد که عدد کمی نیست، اما برای پُر کردن ظرفیت طبقه اول ورزشگاه نقش جهان هم کافی نبود؛ شاید ظرفیت این استادیوم، بیش از حد لزوم، زیاد است.

 

اتفاق ویژه

سپاهان که برای نخستین بار در لیگ هجدهم حضور در رده چهارم جدول را تجربه می‌کرد، به دنبال برتری مقابل ذوب‌آهن و بازگشت به صدر بود، اما در نهایت نتوانست از تک گل خود محافظ کند تا در کنار از دست دادن یک پنالتی، فرصت بازگشت را به ذوبی‌ها بدهد و آنها نیز از این شرایط نهایت استفاده را ببرند و به گل تساوی برسند.

پیش از این مسابقه نیز شایعاتی مبنی بر تعامل تیم‌های اصفهانی برای صدرنشینی دوباره سپاهان شنیده می‌شد، اما ذوبی‌ها با نمایشی جوانمردانه و پُرتلاش توانستند حریف خود را متوقف کنند.

تصویربرداری ضعیف تلویزیون اصفهان نیز ازجمله نکات عجیب این مسابقه بود؛ کارگردان این شبکه در بازپخش صحنه‌ها ضعیف عمل کرد و موقعیت مشکوک به پنالتی ذوب‌آهن را نشان نداد.

 

منبع : ورزش سه

ر ع ۷۷/