مهر ، (شرح آنلاین) - گجتی ساخته شده است که گیاهان حساس را به طور هوشمند پرورش می دهد. این گجت به اینترنت وای فای متصل می شود و می توان زمان آبیاری و مقدار نوردهی به گیاه را مشخص کرد.

به نقل از نیواطلس، پرورش گیاهان ظریف و حساس کار سختی است. در همین راستا گروهی از کارآفرینان کره جنوبی روشی آسان‌تر و البته فناورانه تر برای پرورش این گیاهان ابداع کرده‌اند.

آنها در حقیقت گجتی به نام Bloomengine ابداع کرده‌اند که به وای فای متصل می‌شود و مجهز به یک پمپ آب است.

نخست کاربران باید یک تکه کود گیاهی که به شکل صفحه را درون آب قرار دهند تا منبسط شود. در مرحله بعد کود گیاهی منبسط شده در بخش انتهایی گجت قرار می‌گیرد و دانه گیاه (به انتخاب کاربر) به آن افزوده می‌شود. سپس آب و کود مایع درون مخزن دستگاه ریخته می‌شود. قسمت بالایی دستگاه در جای خود قرار می‌گیرد و زمانبندی آبیاری دستگاه توسط کاربر مشخص می‌شود.

یک پمپ در مخزن آب را به سیستم قطره افشان هدایت می‌کند. هر مقدار آبی که در کود گیاهی جذب نمی‌شود به مخزن برمی‌گردد تا دوباره استفاده شود.

علاوه بر آن یک چراغ ال ای دی به مدت زمانی مشخص در روز به گیاه تابیده می‌شود. از سوی دیگر یک فن هوا را درگجت به جریان می‌اندازد. همچنین در صورت تمایل یک دوربین با کیفیت فیلمبرداری HD برای ثبت فرایند رشد گیاه به کار گرفته می‌شود.

جدول زمانبندی آبیاری و نوردهی به گیاه به وسیله یک اپلیکیشن اندروید یا iOS تنظیم می‌شود. علاوه بر آن هنگامی‌کهگجت با کم آبی روبرو شود، اپلیکیشن همراه آن به کاربر هشدار می‌دهد.

هنگامی‌که گیاه رشد کند و قدرتمند شود، از گجت خارج و داخل یک گلدان معمولی قرار داده می‌شود.

گجت مذکور برای جمع‌آوری سرمایه تجاری سازی در وب سایت Indiegogo عرضه شده است.

 

منبع:مهر

ن ش ۶۵/