مهر،(شرح آ نلاین)- سرپرست فرمانداری قزوین گفت: با توجه با تغییرات آب و هوایی و بارش‌های بهاری ۶۳ روستا در قزوین در معرض سیل قرار دارند.

محمد شفیعی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در مناطق مختلف استان ۲۴ استان درالموت غربی با ۸۶ خانوار در مسیر جریان سیل قرار دارند و باید خانواده‌های ساکن در این محدوده از مسیر طغیان رودخانه‌ها تخلیه شوند.

وی افزود: در بخش کوهین نیز ۱۱ روستا با مجموع ۳۴ خانوار در معرض سیل قرار دارند که باید به سرعت از منطقه تخلیه شوند.

شفیعی بیان کرد: در محدوده بخشداری طارم سفلی ۲۶۸ خانوار در ۲۵ روستای مسیر باید تخلیه شوند که چهار روستا در معرض تهدید جدی سیل قرار دارند.

وی یادآور شد: سه روستا در الموت شرقی شامل اوانک، خشکچال و توان در معرض رانش زمین هستند و ساکنان این روستاها نیز باید بسرعت تخلیه شوند.

سرپرست فرمانداری قزوین بیان کرد: در مسیر روستای شترخان به مدان در منطقه الموت شرقی با توجه به اینکه ارتفاع جاده از رودخانه پایین‌تر است احتمال آبگرفتگی در صورت طغیان رودخانه و مسدود شدن مسیر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از سوی فرمانداری و بخشداری‌های منطقه اقدامات لازم برای مقابله با خسارت‌ها اندیشیده شده و امیدواریم با همکاری مردم با کمترین خسارت حوادث احتمالی را مدیریت کنیم.

شفیعی ادامه داد: از همه ساکنان مناطق یاد شده درخواست اکید داریم ضمن توجه به هشدارهای داده شده نسبت به تخلیه روستاهای مسیر با فرمانداری و بخشداری‌ها همکاری کنند.

وی تصریح کرد: حوادث رخ داده در روزهای اخیر باید هشداری برای شهروندان و روستاییان باشد تا حوادث طبیعی را جدی بگیرند و در تخلیه روستاهایی که احتمال وقوع سیل وجود دارد همکاری لازم را داشته باشند.

 

منبع:مهر

ن ش ۶۵/