مهر ، (شرح آنلاین) - گزارشی جدید نشان می دهد فیس بوک برای احراز هویت حساب های کاربری برخی از کاربران تازه وارد، پسورد ایمیل آنها را درخواست می کند.

به نظر می‌رسد فیس‌بوک از کاربران جدید خود پسورد ایمیل آنها را درخواست می‌کند. هدف از این اقدام تأیید حساب‌های کاربری آنها در این شبکه اجتماعی است.

پس از آنکه کارشناسان امنیت سایبری این اقدام را محکوم کردند، فیس بوک اعلام کرد روند درخواست پسورد ایمیل کاربران جدید را متوقف خواهد کرد.

نخستین بار e-Sushi یکی از کارشناسان ناشناس اما مشهور امنیت سایبری این روند را رصد و به نشریه Daily Beast گزارش کرد. طبق این گزارش اگر سیستم فیس‌بوک نسبت به کاربر تازه واردی مشکوک باشد، در باکسی که ناگهان روی صفحه ظاهر می‌شود، پسورد ایمیل وی را درخواست می‌کند تا آدرس ایمیل او احراز هویت شود.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این روند فقط برای گروه کوچکی از افراد اجرا شده و هدف از آن حذف یک گام اضافی برای کاربران هنگام ورود به حساب کاربری فیس‌بوک است.

در بیانیه فیس بوک آمده است: این پسوردها ذخیره نمی‌شوند. گروه کوچکی از افراد می‌توانند با استفاده از پسورد ایمیل در هنگام نخستین ورود به حساب کاربری، احراز هویت شوند. افراد می‌توانند به جای این روند، با استفاده از کدهایی که به موبایل یا لینکی که به ایمیل شأن ارسال می‌شود، احراز هویت کنند.

 

منبع: مهر

م م ۷۶/