میزان،(شرح آنلاین) - رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور در روز‌های پایانی سفر‌های نوروزی خبر داد.

احمد جنیدی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی تا روز چهاردهم فروردین به ۵۲۴۶۷۵ مورد رسیده است.

وی گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی طی این مدت به ۱۵۱۴۴۱ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۲۳۹۱۲ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۷۰۰۰۲۸ مورد بوده است.

جنیدی اظهار داشت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا روز چهاردهم فروردین ۹۴۶۲ مورد بوده که از این تعداد ۶۶۰ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی می‌باشد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده تا چهاردهم فروردین را ۲۲۷۵ مورد اعلام کرد که ۳۰۶ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

جنیدی افزود: مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت ۹۸۰۳۷۹ کیلو گرم می‌باشد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به استفاده بازرسین بهداشت محیط از ابزار سنجش پرتابل در بازرسی‌ها گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۴۳۶۳۳۱ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تا چهار دهم فروردین تعداد موارد کلرسنجی آب ۴۴۹۲۳۹ مورد بوده است.

 

منبع: میزان

س ر ۷۰ /