تسنیم ، (شرح آنلاین) - رئیس جمهور گفت: توهین به نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم روز ارتش که در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل(ره) برگزار شد، گفت:ارتش همواره در کنار ولایت بوده و برای پاسداری از انقلاب و استقلال کشور فداکاری کرده است.

وی ادامه داد:در بلایای سیل آنجا که مردم نیاز دارند نیروهای مسلح در کنار مردم و با مردم بوده‌اند و  برای امداد و اسکان مردم و بازگشایی راه‌ها و عبور سیلاب‌ها از تمام امکانات خود استفاده کردند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد:پس از گذشت  ۳۰ سال از  جنگ تحمیلی نیروهای مسلح با همراهی مردم از استقلال کشور دفاع کرده‌اند، امروزنیز ظهور یکپارچگی بین مردم و نیروهای مسلح در سیل‌ اخیر دیده شد.در کشوری نمی‌توانیم چنین اتحادی بین مردم و نیروهای مسلح را شاهد باشیم.

روحانی با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا، اضافه کرد:پس از این اقدام آمریکا همه مردم نشان دادند که  یکپارچه در کنار سپاه خواهند بود و سپاه هم در کنار مردم خواهد بود.سپاه در سراسر کشور در صحنه خدماتی و ملی حضور دارد و مردم سپاه را از خود می‌دانند توهین به سپاه و نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است.

وی با اشاره به جنایاتی که در ۱۸ سال گذشته ارتش آمریکا در منطقه انجام داده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها جزءنکبت وآدم‌کشی و بدبختی در این منطقه چیزی  به وجود نیاورده‌اند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آمریکا‌یی‌ها از ملت ایران به دلیل ایستادگی عصبانی است از نیروهای مسلح عصبانی است چون در برابر توطئه‌ آنها ایستاده‌اند، آنها از نیروهای مردمی منطقه به ویژه حزب‌الله و حشد الشعبی و نیروهای مردمی یمن عصبانی هستند و با هر قدرتی که تحت سیطره آنها نباشد به مجادله می‌پردازند.

روحانی اضافه کرد:آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که ملت‌های منطقه‌ها با کمک ملت ایران و نیروهای مسلح ایران بتوانند همه نیروهای نیابتی آنها که تروریست هستند را مضمحل کنند،راهی که آمریکا در پیش گرفته است غلط است سردمداران آمریکا در اوهام خود غرق شده‌اند.

 

 

منبع: تسنیم

الف خ ۷۲ /