شهریار،( شرح آنلاین ) - شهردار تبریز به همراه سایر مدیران شهری مسئول، از مسیل ها و کانال های واقع در شرق تبریز بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز در این بازدید ها دستورات لازم را برای تسریع در تداوم عملیات پاکسازی و لایروبی کانال ها و مسیل ها را به منظور مواجهه با سیلاب های احتمالی صادر کرد.

وی در این بازدیدها ابتدا در مسیل لیقوان چایی در محل خلعت پوشان حضور یافت و سپس از ساماندهی و لایروبی مسیر مهرانه رود در مسیر جاده تهران بازدید کرد.

وی سپس از رودخانه های واقع در حریم شهر های باسمنج و کندرود بازدید و بر ضرورت تسریع در جمع آوری نخاله های ساختمانی انباشت شده در این مسیر توسط دستگاه های زیربط تاکید کرد.

شهردار تبریز همچنین از اقدامات انجام یافته برای جلوگیری از حوادث سیل احتمالی در منطقه بارنج بازدید و دستورات لازم را برای رفع نواقص موجود و اتخاذ تمهیدات لازم صادر کرد.

حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان و ارائه گزارش اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته توسط شهرداری تبریز آخرین برنامه پیش از ظهر امروز شهردار تبریز بود.

شایان ذکر است؛ عملیات گسترده خاکبرداری و لایروبی مسیل ها در ۱۰ نقطه از شهر تبریز از اوایل اسفندماه ۹۷ و در قالب طرح استقبال از بهار آغاز شده و هم اکنون در شمال، جنوب، شرق و غرب تبریز با بکارگیری ۱۶۰ دستگاه کمپرسور و لودر ادامه دارد.