شهریار، ( شرح آنلاین ) - شهردار تبریز به همراه استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورا از نقاط سیل‌زده ایلام بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت سیل‌زده‌گان این استان قرار گرفت.

ایرج شهین باهر در جریان سفر خود به مناطق‌ سیل‌زده در غرب و جنوب کشور، با قایق موتوری از اراضی کشاورزی حومه شهر لومار از توابع شهرستان سیروان استان ایلام که به طول ۶۰ کیلومتر در پایین‌ دست سد سیمره به طور کامل زیر آب رفته، عبور کرد.

وی در جریان این بازدید علاوه‌ بر روستاهای “چم‌روته” و “چمه شیر” از توابع شهرستان سیروان استان ایلام، در روستای قبر محمد مراد استان لرستان حضور یافت.

این روستا ها بر اثر سیل زیر آب رفته و یا به طور کامل در محاصره سیل قرار گرفته اند.

شهردار تبریز همچنین با همراهی قاسم سلیمانی، استاندار ایلام با بالگرد از مناطق سیل‌زده این استان دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت مناطق یاد شده قرار گرفت.

ایرج شهین‌ باهر هدف خود از سفر به استان‌های سیل‌زده از جمله ایلام را اطلاع دقیق از وضعیت مناطق سیل زده و برنامه ریزی برای رفع آن‌ها و نیز کسب تجارب در مدیریت شهری عنوان کرده است.

او همچنین از ارسال اولین محموله امدادی شهرداری تبریز به استان ایلام خبر داده و گفته است: این محموله به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان و شامل برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن نباتی، چای خشک و قند است که امروز از تبریز به سمت ایلام حرکت می کند.

شهردار تبریز همچنین در موکب شهدای آذربایجان شرقی که در استان ایلام برپا شده است حضور یافت.

موکب شهدای استان آذربایجان شرقی که با حضور ۲۵ نفر با یک دستگاه اتوبوس عازم ایلام شده است از روز پنجشنبه گذشته روزانه ۹ هزار وعده غذایی در بین سیل‌زدگان این منطقه توزیع می‌کند.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، آذربایجان شرقی به عنوان استان معین مناطق سیل‌زده ایلام معرفی شده و به همین دلیل موکب های امدادرسانی استان در مناطق سیل زده این استان حضور یافته اند.

برخی از استان‌های کشور از جمله گلستان، ایلام، لرستان و… از ابتدای سال جاری بر اثر بارش شدید باران، دچار بروز سیلاب‌های کم‌سابقه‌ای شدند که خسارات زیادی در پی داشته است. امدادرسانی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد.