صداوسیما، (شرح آنلاین) - رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: مدیریت، ابزار و تفکر سنتی پاسخگوی فوتبال امروزی نیست.

اسماعیل حسن زاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه فوتبال را به عنوان یک صنعت برتر در قرن بیست و یکم باید باور کنیم ،افزود: باید ملزومات اداره درست فوتبال را فراهم کنیم.

حسن زاده با بیان اینکه فوتبال کنونی با فوتبال چند دهه پیش متفاوت است، ادامه داد: اکنون قیمت تمام شده فوتبال به قدری زیاد است که بخش خصوصی خواستار نتیجه گرایی است و به این موضوع به صورت افراطی توجه می شود به همین علت تماشاگر و هواداری که قبلاً با عشق و لذت، فوتبال تماشا می کرد اکنون برای رسیدن به نتیجه دلخواهش، در مسیرهای غیر ورزشی قرار می گیرد.

 

هر قدر حکم کمیته انضباطی، سنگین و شدیدتر باشد موثرتر است

حمید درخشان کارشناس فوتبال هم با حضور در این برنامه با اشاره به دستور موقت کمیته انضباطی درخصوص حواشی بازی فوتبال پرسپولیس و سپاهان گفت: هر قدر حکم صادره از سوی کمیته انضباطی، سنگین و شدیدتر باشد موثرتر است.

وی با بیان اینکه ضمن صدور احکام باید جرایم دیگر را هم اضافه کنیم، ادامه داد: این موضوع برای هواداران تیم ترس به وجود می آورد تا دفعه بعد حواسشون جمع باشد تا اشتباه نکنند.

درخشان اضافه کرد: فوتبال و تماشاچی با هم عجین شده اند و باید سعی کنیم از زیبایی های فوتبال لذت ببریم.

 

بین مصدومان سرشکستگی و آسیب به اندام زیاد بود

رئیس اورژانس تهران هم گفت: از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه، پیش از آغاز بازی فوتبال دو تیم سپاهان و پرسپولیس با ۶ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر شدیم و ۶ پایگاه اطراف ورزشگاه آزادی در آماده باش بودند.

پیمان صابریان ادامه داد: پس از اتفاقات پیش آمده، ۱۲ دستگاه آمبولانس را فراخوان کردیم و ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس هم به ورزشگاه آمدند.

وی افزود: ۲۹۵ نفر مصدوم داشتیم که از این تعداد ۴۵ نفر به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر فوت شد و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند و مورد خاصی نداشتند.

صابریان اضافه کرد: بین مصدومان، سرشکستگی و آسیب به اندام، زیاد بود.

 

قدردانی از عوامل اجرایی و انتظامی و تماشاگران 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به اینکه بازی فوتبال دو تیم استقلال و پدیده در مشهد به خوبی و بدون مشکل برگزار شد، از عوامل اجرایی و انتظامی و تماشاگران این مسابقه قدردانی کرد.

سعید فتاحی ادامه داد: نقطه اوج و عطف لیگ امسال، حضور تماشاگران بود اما متاسفانه تعدادی تماشاگرنما که تعداد آن ها هر دفعه بیشتر می شود، امنیت و آرامش بقیه تماشاگران را به هم می ریزند.

وی گفت: در جلسه هماهنگی بازی فوتبال دو تیم پرسپولیس و سپاهان با حضور همه عوامل برگزاری مسابقه مقرر شد قسمت جنوبی ورزشگاه، طبقه پائین و بالا، ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه در اختیار تماشاگران تیم مهمان قرار بگیرد.

 

عدم مدیریت نیروی انتظامی در دیدار پرسپولیس و سپاهان

فتاحی با بیان اینکه باشگاه سپاهان درخواست ۵ هزار بلیط کرده بود، افزود: با توجه به اینکه ورزشگاه آزادی حدود ۷۸ هزار صندلی دارد و ۲۰ درصد آن غیر قابل فروش است و حدود ۶۳ هزار صندلی باقی می ماند که ۱۰ درصد آن یعنی ۶ هزار و ۳۰۰ بلیط به تماشاگران تیم سپاهان اختصاص یافت که در چیدمان تماشاگران، ناهماهنگی به وجود آمد.

وی ادامه داد: در همان زمان تذکر دادیم اما نیروی انتظامی نتوانست اوضاع را کنترل کند و به جای اینکه ۳ سکوی بالا و ۳ سکوی پائین را بدهد، یگان ویژه ۶ سکوی پائین را داد و ابتدا سکوهای بالا خالی بود.

فتاحی اضافه کرد: تخلف دیگر این بود که شرکت پیمانکار بلیط فروش به رغم مصوبه شورای تامین مبنی بر فروش کاملا الکترونیکی بلیط های این بازی، در گیشه بلیط فروشی ورزشگاه حدود ۱۵ هزار بلیط فروخت که مشکلاتی پیش آمد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر گفت: در دو سال اخیر بر اساس قوانین فیفا، بلیط فروشی را به خود باشگاه ها واگذار کردیم.
فتاحی افزود: کانون هواداران نباید در اختیار لیدر باشد. نباید فضای مجازی به اسم باشگاه ها دست افراد خاصی باشد که حتی تماشاگران تیم حریف را تهدید می کنند و این موضوع التهاب ایجاد می کند.

 

باید آستانه تحمل تماشاگران را بالا ببریم و حرمت ها را حفظ کنیم

درخشان کارشناس فوتبال هم گفت: عده ای بلیط الکترونیکی خریداری کردند اما نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و در برخی موارد بیش از ظرفیت،بلیط فروخته می شود.

نباید خارج از ظرفیت بلیط فروخته شود چون کنترل ، مشکل می شود وحفاظت ها هم باید بیشتر شود.
وی افزود: باید آستانه تحمل تماشاگران را بالا ببریم و حرمت ها را حفظ کنیم.

درخشان اضافه کرد: علاوه بر محرومیت تماشاگران، کم کردن امتیاز از تیم فوتبال تماشاگران متخلف، می تواند نسبت به جرایم بعدی، بازدارنده باشد.

الف خ ۷۲ /