صداوسیما، (شرح آنلاین) - رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال: از نظر کمی و کیفی، بهترین تماشاگران را داریم اما باید با افرادی که با انگیزه های غیر فوتبالی و در برخی موارد با شرایط نامطلوب جسمی و روانی حاضر می شوند، کنترل کنیم و این موضوع به مسائلی نیاز دارد که همه آن در اختیار ما نیست.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به نقش فرهنگ سازی در کاهش جرایم فوتبالی و تماشاگران اشاره و اضافه کرد: صرف در نظر گرفتن جریمه و تنبیه شاید نتواند بازدارندگی لازم را داشته باشد.

حسن زاده افزود: فیفا حدود ۱۴ جریمه و مجازات برای اشخاص حقوقی و ­۱۲ جریمه برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته که بدترین آن محرومیت تماشاگر و محروم کردن بازیکنان از مسابقه است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در همه هفته های لیگ برتر و یا پائین تر قاطعانه برخورد کنیم، تیم ها حداقل یک در میان باید بازی های خانگی خود را از دست بدهند.

حسن زاده افزود: از نظر کمی و کیفی، بهترین تماشاگران را داریم اما باید با افرادی که با انگیزه های غیر فوتبالی و در برخی موارد با شرایط نامطلوب جسمی و روانی حاضر می شوند، کنترل کنیم و این موضوع به مسائلی نیاز دارد که همه آن در اختیار ما نیست.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: حوادث بازی دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان به طرفها ابلاغ شده است و در فرصت قانونی باید دفاع کنند. پس از دفاع ، رأی صادر می شود و در بخش دیگری در وقت رسیدگی ، افراد خاصی باید دعوت شوند تا ابهامات رفع و مسائل در مسابقات بعدی رعایت شود.

حسن زاده افزود: آئین نامه انضباطی به درستی ارتقاء یافت و به آئین نامه انضباطی فیفا، شبیه و فرصت دفاع به طرفها داده شده است ، تلاش می کنیم به سرعت به اتهامات رسیدگی و احکام صادر شود.

 

 

منبع: صداوسیما

الف خ ۷۲ /