اردبیل،( شرح آنلاین ) - فرمانده انتظامی استان اردببل جزئیات حادثه درگیری مسلحانه ماموران پلیس و قاچاقچیان آثار تاریخی در شهرستان گرمی و شهادت یکی از ماموران انتظامی در این حادثه را تشریح کرد.

سردار هوشنگ حسینی در این خصوص طی گفتگو با خبرنگاران اضافه کرد: در پی گزارش رسیده به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان مبنی بر حفاری غیر مجاز در منطقه، مأموران پاسگاه مرزی «پاشنهور» هنگ مرزی گرمی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: گروهی از نیروهای انتظامی با اعزام به منطقه با افرادی که در حال حفاری غیر مجاز بودند مواجه می‌شوند، حفاران با مشاهده مأموران نیروی انتظامی به سوی آنها تیراندازی کرده و در نتیجه آن فرمانده پاسگاه پاشنه ور از ناحیه ساعد دست چپ مجروح شده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: حفاران به دلیل تاریکی شب و شناخت دقیق منطقه متواری شده و مأموران در پی آن در چندین مکان کمین کرده و منطقه را تحت نظر قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: ساعت ۱۱ شب در یکی از ورودی‌های شهر گرمی در محله الله درق یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نوک مدادی به علت سرعت زیاد به تیر چراغ برق برخورد کرده و با مشاهده مأموران نیروی انتظامی، دوسرنشین خودرو به سوی مأموران تیراندازی می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه در این درگیری گروهبان یکم محمد محمود زاده ۲۳ ساله به درجه رفیع شهادت نائل آمده و یک سرباز هم مجروح شده است، متذکر شد: همچنین در این درگیری با عکس العمل مأموران یکی از سرنشینان خودروی ۴۰۵ به هلاکت رسیده و فرد همراه آن نیز زخمی شده است.

به گفته وی مأموران نیروی انتظامی با بازرسی خودرو پژو ۴۰۵ یک قبضه سلاح کلاشینکف، یک خشاب پر و ۴۷ تیر جنگی کشف کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه تاکنون در این رابطه پنج نفر دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد، بیان داشت: پلیس همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و با مخلان نظم و امنیت و متخلفان برخورد خواهد کرد.