فارس، (شرح آنلاین) - طی بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از راه آهن تبریز، ایجاد موزه راه آهن تبریز مورد تاکید قرار گرفت.

مرتضی آبدار طی بازدید از محوطه و ساختمان راه آهن تبریز بر لزوم تاسیس موزه راه آهن  تاکید کرد و اظهار داشت: حمل و نقل ریلی در توسعه پایدار و به طور خاص توسعه صنعت گردشگری از جایگاه مهمی برخوردار است، راه آهن تبریز نیز با قدمت بیش از ۱۰۰ سال خود یکی از مهم ترین شاهراه های ارتقا صنعت گردشگری در منطقه محسوب می شود که حفظ و صیانت از آثار و هویت آن امری ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود و وجود حدود ۱۰۰ قلم قطعات اعم  از واگن ها، ماشین آلات و ادوات مربوط به راه آهن آذربایجان در این مجموعه، راه اندازی موزه راه آهن تبریز در راستای به نمایش گذاشتن این اقلام حائز اهمیت است که امید داریم با اهتمام اداره کل راه آهن شاهد افتتاح آن در آینده ای نزدیک باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی مدیرکل راه آهن استان، گفت: طی سال های اخیر شاهد اتفاقات شایسته ای در راه آهن استان بوده ایم که مرمت ساختمان و ثبت ملی راه آهن ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در این مکان جزو آنهاست.

آبدار گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده و اهمیت راه آهن به عنوان یکی از مهم ترین مبادی ورودی تبریز، مقرر گردید غرفه های اطلاع رسانی و عرضه اقلام فرهنگی و سوغات تبریز به طور دائمی در محل راه آهن تبریز مستقر شود.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/