ارومیه، فارس، (شرح آنلاین) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تربیت دینی دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است، گفت: امسال طرح حفظ جزء سی با پوشش 10 درصدی دانش آموزان استان به تعداد حدود 55 هزار نفر برگزار می‌شود.

ابراهیم محمدی اظهار کرد: امروزه فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی افراد اعم از فردی، اجتماعی و خانوادگی و در شکل‌دهی به هویت ایرانی و اسلامی جوانان نقش دارد و این مهم همواره مورد همت مسؤولان نظام تعلیم و تربیت کشور بوده است.

وی با بیان اینکه ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در اولویت قرار دارد، افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم بوده و والدین باید آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اذعان به اینکه تمامی شش ساحت تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد، خاطر نشان کرد: محتوای هر شش ساحت برگرفته از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: رویکرد این شش ساحت رسیدن به یک زندگی توام با آرامش، آسایش و حیات طیبه است، به گونه‌ای که وقتی این حیات در نقطه‌ای ساری و جاری شود زندگی افراد توام با شجاعت، آرامش، آسایش و با علاقه، عدالت‌خواهی، صداقت و رفتارهای دینی و اخلاقی عجین شده و جوانان را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

محمدی با بیان اینکه آموزه‌های قرآنی و دینی بهترین شیوه مقابله با آسیب‌های فردی و اجتماعی است، گفت: در این راستا ۲۸۰ هزار دانش آموز استان در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز سال تحصیلی جای مشارکت داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تربیت دینی دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: امسال طرح حفظ جزء سی با پوشش ۱۰ درصدی دانش آموزان استان به تعداد حدود ۵۵ هزار نفر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح مدارس امین همکاری تنگاتنگی با حوزه های علمیه داریم، اضافه کرد: ۳۲۴ مدرسه امین در سطح استان فعال است.

محمدی با اشاره به اجرای موفق طرح نماد در مدارس آذربایجان‌غربی افزود: طرح نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان به عنوان اولین سند و ائتلاف ملی در برابر آسیب‌های اجتماعی در کشور است که با همکاری ۱۴ دستگاه اجرایی و پشتیبانی علمی سه دانشگاه مطرح تهران در مدارس آذربایجان‌غربی در حال اجرا است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ تمامی مدارس استان تحت پوشش طرح نماد باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این طرح به عنوان جامع ترین طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کشور بوده که شامل آموزش‌های ارتقایی رشدمدار، غربالگری، مداخلات و حمایت‌های مددکاری است.

وی گسترش روابط اجتماعی فعال و سازنده از طریق تشکل‌های دانش آموزی، آموزش به خانواده و دانش آموزان درخصوص استفاده بهینه از فضای مجازی و پر کردن اوقات فراغت فرزندان با ورزش و مهارت آموزی را برنامه‌های اولویت دار آموزش و پرورش برای پیشگیری از تهدیدات فضای مجازی عنوان کرد.

محمدی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در تمامی ابعاد، همت خویش را جهت تحقق اهداف متعالی سند تحول بنیادین به کار بسته و اجازه نخواهد داد اغراض ضد دینی وارد نظام تعلیم و تربیت شود.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/