آذرنظام، (شرح آنلاین) - در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان مرحله سراسری مسابقات قرآن سازمان نظام مهندسی ساختمان ، توسط سازمان تهران برگزار گردید.

آئین آفتتاحیه این مسابقات با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و اساتید وخادمان قرآنی برگزار شد. در این مراسم که تعدادی از اعضای سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی نیز شرکت داشتند پس از خوش آمد گویی توسط مهندس مومنی مقدم نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دکتر سید محسن موسوی بلده پیرامون اصول و لازمه تلاوت قرآن در سیره پیامبر اکرم و معصومین (ع) برای حاضران سخنانی بیان نمود.  در ادامه حاضران از تلاوت و تواشیح گروه های مدعو استفاده بردند.
داوری این مسابقات راکه با حضور ۵۰ نفر از قاریان مرد برگزار  ازجمله نفرات برتر استان‌ها برگزار می گردید، صالح اطهری‌فرد(بخش لحن)، حسین رستمی(بخش صوت)، مهدی عباسی(حسن حفظ و وقف و ابتدا) و بهروز یاریگل (بخش تجوید) برعهده داشتند.
در پایان این مسابقات در رشته حفظ  ۱۵ جزء وحید غفران نیا از آذربایجان شرقی، محمد آزاد و حمید خلیلی از تهران رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند. همچنین در رشته قرائت تحقیق نیز به ترتیب حسین شالچی از تهران رتبه اول، سلیم جوهرچی از استان اردبیل رتبه دوم و ابوالفضل شکیبا از خراسان شمالی نفر سوم این دوره از مسابقات شدند
براساس این گزارش دبیر کارگروه برگزاری مسابقات قرآن سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ ۱۵ جزء قرآن کریم برگزار می گردد، تصریح کرد: به توفیق الهی این مسابقات که تاکنون به صورت استانی برگزار می‌گردید، از سال جاری به صورت کشوری برگزار خواهدشد.

لازم به ذکر است که این مسابقات در دو رشته قرائت و حفظ ۱۵ جز و با حضور نمایندگانی از استان آذربایجان شرقی از جمله آقایان صابرآسایش، وحید غفران نیا و غلامرضا قوچی برگزار گردید که مهندس وحید غفران نیا با ارائه محفوظات خود با ترتیلی گیرا توانست با اختلاف در رتبه اول بخش حفظ ۱۵ جز قرارگیرد، همچنین به دلیل رقابت فشرده در بخش قرائت آقای صابر آسایش نماینده استان توانست به عنوان یکی از فینالیست های این بخش قرارگرفته و نهایتا موفق به کسب رتبه پنجم مسابقات گردید.

الف – ب ۶۶/