فارس، (شرح آنلاین) - 2 مدافع تراکتورسازی و 2 هافبک پارس جنوبی سابقه بازی برابر تیم سابق خود را دارند.

 در هفته بیست‌ و‌ نهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز امشب میزبان تیم پارس جنوبی جم است.

– تراکتور با اینکه عملا قهرمانی لیگ برتر رو از دست داده ولی  پر شورها تا این هفته با ۶۴۱ هزار هوادار در صدر جدول تماشاگران لیگ برتر قرار دارند و با حماسه‌ دیگر در آخرین بازی خانگی این تیم مقابل پارس جنوبی جم می‌توانند به سلطه پرسپولیسی‌ها بعد از ۵ فصل پایان دهند.

– تیم تراکتورسازی که با ۱۱٫۰۳۰٫۰۰۰ هوادار در لیگ نهم رکورد تماشاگر در یک فصل را در اختیار دارند، فصول ۹ -۱۰ -۱۱ و ۱۲ پر تماشاگرترین تیم لیگ برتر بودند ولی این عنوان از لیگ سیزدهم تا هفدهم به سرخپوشان پایتخت اختصاص داشت.

– قرمزپوشان چهارمین بازی خود مقابل پارس‌جنوبی را تجربه می‌کنند که طی آن ۱برد و ۲تساوی کسب کرده‌اند .

– هر ۲ بازی سال قبل دو تیم با تساوی ۱-۱ به پایان رسیده و بازی رفت لیگ هجدهم با تک گل زیبای مهدی‌پور از روی ضربه‌ ایستگاهی به سود تراکتور به اتمام رسیده است.

– احسان پهلوان – مهدی مهدی‌پور و محمدایرانپوریان برای تراکتور همچنین امید سینک برای پارس جنوبی در جدال رو در رو موفق به گلزنی شده‌اند و عارف آغاسی بازیکن تراکتور نیز یک بار به اشتباه دروزاه خودی را باز کرده است .

– در لیگ برتر تنها هفته‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم پارس‌جنوبی از تراکتور در رده‌ بالاتری بوده است و در ۲۴ هفته تراکتور رده بهتر از پارس‌جنوبی داشته است.

– بهترین رده تراکتور امسال ۳ هفته ایستادن در رده‌ دوم جدول طی هفته‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ است و بدترین رده تراکتوری‌ها در هفته‌ سوم با ایستادن در رده ۱۵ شکل گرفت.

– پارس‌جنوبی در هفته‌ چهارم با ایستادن در رده‌ چهارم عملکرد درخشانی داشت و بدترین رده‌ این تیم ایستادن در رده ۱۳‌ام در هفته نخست بود.

– تراکتور همیشه در خانه دست پیش را دارد و با کسب ۱۰ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت تیم جدول میزبان‌هاست همچنین با ۲۶ گل زده بهترین خط حمله در جدول میزبان‌هاست

– همچنین دورتمند فوتبال ایران یعنی پارس‌جنوبی در خارج از خانه عملکرد فاجعه باری را سپری می‌کند و با ۲ برد، ۲ تساوی و ۱۰ باخت بدترین تیم لیگ برتر بعد از استقلال خوزستان در بازی‌های خارج از خانه است.

–  محمد طیبی – ایمان سلیمی ابتدای فصل از پارس‌جنوبی به تراکتورسازی پیوستند، همچنین شهرام گودرزی و محمد نوری بازیکنان سابق تراکتور در پارس جنوبی هستند.

– تراکتور که امسال مقابل ماشین‌سازی و استقلال خوزستان موفق به دبل شده می‌تواند با برتری برابر پارس جنوبی جم  سومین و آخرین دبل این فصل خود را ثبت کند و در هر ۲ بازی رفت و برگشت به برتری دست یابد.

– در لیگ برتر امسال پارس‌جنوبی جم با تیم‌های بازی می‌کند که هفته قبل با تراکتور بازی کرده باشند و به این صورت این تیم بعد از بازی با تراکتور سرخپوش باید با پرسپولیس تهران نیز بازی کند.

– هر ۲ تیم در ۵ بازی ایر خود ۴ امتیاز کسب کرده‌اند و آخرین برتری ۲ تیم مقابل صنعت نفت آبادان کسب شده است.

– تراکتور دقایق ۷۵-۹۰ با به ثمر رساندن ۹ گل تیم خطرناکی در دقایق پایانی دارد و در تیم پارس جنوبی بین دقایق ۴۵ تا ۶۰ و ۷۵ تا ۹۰ پارس جنوبی توانسته ۷ گل به ثمر برساند.‌

– همچنین در آمار دقایق تیم پارس‌جنوبی دقایق ۳۰ تا ۴۵ ضعیف‌ترین تایم برای زردپوشان جنوبی است، چون در این ۱۵ دقیقه تنها موفق شده ۲گل زده و ۹ گل دریافت کرده است.

– اولین بازی تاریخ پارس‌جنوبی در لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شده است که در پایان موفق شدند با نتیجه ۴ بر یک گسترش فولاد تبریز را شکست دهند‌.

 

 

الف – ب ۶۶/