( شرح آنلاین ) - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: علت عدم موفقیت ایران در توسعه اقتصادی را کمبود منابع مالی، همپوشانی و موازی کاری مراجع تصمیم گیری، نبود نظام آماری دقیق و مناسب، چالش های مدیریتی، وجود بروکراسی های سنگین اداری، اشکالات وارد بر ساختار اقتصادی و ... برشمرد.

علی اصغر عباس زاده در نشست هم اندیشی انجمن اقتصاددانان ایران (شعبه شمال غرب) با مرور تاریخچه توسعه اقتصادی در ایران ضمن اشاره به مطالعات انجام گرفته در زمینه توسعه اقتصادی، بر نیاز کشور به تغییر جهشی در جهت توسعه تاکید کرد و افزود: در این راستا هوشمندسازی اقتصاد می تواند کارآمد باشد.

عباس‌زاده ضمن ذکر مزایای اقتصاد هوشمند، تفاوت آن را با اقتصاد دیجیتال بیان کرد و گفت: در اقتصاد هوشمند فعالیت ها و معاملات کنشگران اقتصادی در بستر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می گیرد. در این اقتصاد، هوش مصنوعی در کنار هوش انسانی قرار می گیرد و کاغذ، تعامل حضوری، شعب فیزیکی و … به سمت حذف شدن میل می کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار داشت: اقتصاد هوشمند بر شش پایه اصلی هویت دیجیتال، سواد دیجیتال، امنیت دیجیتال، دسترسی دیجیتال، دارایی دیجیتال و قانون زیست و کسب و کار دیجیتال استوار است.

عباس زاده وظیفه اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی را همکاری با دیگر دستگاهها برای فراهم کردن زیرساخت ها و سپس تاثیرگذاری بر روابط بین کنشگران اقتصادی اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد که بتوان فضا را برای استفاده از ابر  فرصت اقتصاد هوشمند مهیا کند.