فارس، (شرح آنلاین) - مربی پایه فوتبال تبریز گفت: حلقه گمشده فوتبال تبریز عدم استفاده بازیکنان رده پایه در تیم های بزرگسالان این شهر است.

کمال سلامی در تبریز اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در فوتبال پایه صورت گرفته و شاهد حضور بازیکنان تبریزی در رده‌های مختلف تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید کشور هستیم.

وی افزود: توجه به فوتبال پایه سبب رشد و اعتلای فوتبال این منطقه شده و این امر می‌تواند به تقویت تیم‌های تبریزی منجر شده و علاوه بر ورزش در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هم تاثیرات مثبتی به همراه داشته و ‌نشاط و شادابی اجتماعی جوانان منطقه را هم شاهد هستیم..

بازیکن سابق تیم‌های تاج و سهند تبریز تاکید کرد: متاسفانه حلقه اتصالی بین فوتبال پایه تبریز و تیم‌های حاضر این شهر در لیگ برتر دیده نمی‌شود و این موضوع می‌تواند روند رو به رشد فوتبال تبریز را تحت تاثیر خود قرار دهد و زمانی که بازیکنان جوانان و امید تبریز در تیم‌های رده اول این شهر جایگاهی ندارند، یا این بازیکنان به بوته فراموشی سپرده شده و یا به ناچار به شهرهای دیگر کوچ خواهند کرد‌ و اگر به بازیکن پایه توجه نکنیم در آینده بازیکن بومی نخواهیم داشت.

سلامی تصریح کرد: درست است در بحث فوتبال حرفه‌ای بومی‌گرایی دیگر مطرح نیست، اما این موضوع نباید بهانه‌ای برای ندیدن استعدادی منطقه شود و قطع به یقین در شرایط اقتصادی این روزهای فوتبال کشور، بازیکن بومی از نظر اقتصادی بار مالی کمتری برای باشگاه داشته و می‌تواند بعضی هزینه‌های تیم‌ها‌ را کاهش دهد.

این مربی که داری مدرک مربیگری A آسیا هم است، گفت: امیدوارم همانند دهه‌های ۶۰  و ۷۰ شاهد استفاده حداکثری تیم‌های تبریزی از بازیکنان بومی باشیم تا بازیکنان رده پایه این شهر نیز با انگیزه فراوان کار کرده و برای حضور در تیم‌های شهر خود امیدوار باشند.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/