فارس، (شرح آنلاین) - مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به بخشنامه مربوط به احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1398 گفت : کلیه حرف و مشاغل پزشکی استان از ابتدای 1398 ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

حسن کوماسی امروز در ارومیه، با بیان اینکه از ابتدای امسال جلسات مختلف توجیهی در خصوص چگونگی به کارگیری سامانه‌های بانکی در مطب پزشکان استان تشکیل شد افزود: براساس احکام مالیاتی قانون بودجه امسال، تمامی صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، باید از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

وی استفاده از پایانه فروشگاهی توسط تمامی فعالان اقتصادی در همه مشاغل از جمله فعالان در حرف مختلف پزشکی را ابزاری برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: دسترسی سازمان امور مالیاتی به بانک‌های اطلاعاتی و اطلاع درست از درآمدها و دارایی‌ها، از پیش‌شرط‌های اصلی ایجاد شفافیت  و عدالت مالیاتی است .

 مدیرکل دستگاه مالیاتی آذربایجان‌غربی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم گسترش تعاملات بین جامعه پزشکی و دستگاه مالیاتی استان اظهار امیدواری کرد استفاده از دستگاه‌های کارتخوان به رفع سوء تفاهم‌های احتمالی منجر شود .

وی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جزو استان‌هایی است که فرار مالیاتی پزشکان در آن اندک است افزود: نصب کارتخوان یکی از راه‌های شفافیت و مقابله با فرار مالیاتی موجود در این حوزه است اما تنها راه نیست .

 

منبع: فارس

الف – ب ۶۶ /