گیلان، تسنیم، (شرح آنلاین) - استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان گیلان وظیفه دارند در معرفی طرح‌ها، ایجاد اشتغال را محور اصلی کار خود قرار دهند.

مصطفی سالاری امروز در جلسه مشترک کارگروه‌ تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در رشت اظهار داشت: وجود ارتباط نزدیک‌تر بین دستگاه‌ها و بانک‌ها موجب می‌شود که سهم استان سریع‌تر گرفته شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری این جلسات برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها، بانک‌ها و شناسایی مشکلات و ارائه راهکار برای رفع موانع تولید موثر است گفت: باتوجه به اختیارات این کارگروه، بایستی هرچه سریع‌تر در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان گام برداریم.

سالاری به مشکلات غیرقابل حل برخی پرونده‌ها و غیر قانونی بودن آنان اشاره و تصریح کرد:در این موارد باید با استناد به قوانین، وضعیت متقاضیان زودتر بررسی شده و جواب نهایی به آنان داده شود تا وقت متقاضیان تلف نشود.

سالاری اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی دولت و استان گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: باید با تداوم همکاری بین دستگاه‌ها، بانک‌ها و متقاضیان، مشکلات واحد‌های تولیدی را کم کنیم تا اشتغال استان گیلان نیز افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: جلوگیری از بروز انحراف در ارائه تسهیلات ضرورت دارد و دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در معرفی طرح‌ها، ایجاد اشتغال را محور اصلی کار خود قرار دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هدف نهایی صرفا بالا بردن آمار پرداخت وام در استان گیلان نیست، تاکید کرد: با برنامه ریزی درست و ایجاد قواعد در تبصره ۱۸ قانون بودجه، می‌توان با پرداخت وام اشتغال نیز ایجاد کرد.

در این جلسه به مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی نیز رسیدگی شد و زیر نظر استاندار گیلان دستورات لازم برای رفع مشکلات آنها صادر شد.

 

 

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶ /