تسنیم، (شرح آنلاین) - ائتلاف نیروهای طرفدار دولت وفاق ملی لیبی از ورود زره‌پوش های ترکیه به این کشور برای مقابله با نیروهای خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خبر داد.

ائتلاف نیروهای طرفدار دولت وفاق ملی لیبی در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد که یک محموله از خوروهای زرهی و سلاح را روز شنبه در چارچوب تلاش برای مقابله نیروهای حفتر به شهر طرابلس دریافت کرده است.

این ائتلاف بدون اشاره به جزئیات بیشتری تصریح کرد: دولت وفاق ملی نیروهای خود را که از شهر طرابلس دفاع می کنند، به زره‌پوش و مهمات و سلاح های ویژه مجهز کرد.

اما تصاویر و ویدئوی منتشر شده از سوی ائتلاف یاد شده نشان می دهد که دهها خودروی زرهی از نوع “بی ام سی کربی” ساخت ترکیه درحال ورود به بندر طرابلس هستند.

سخنگوی دولت وفاق ملی در شهر طرابلس ماه جاری میلادی گفته بود که دولت در تماس با ترکیه برای دریافت همه ملزومات جهت متوقف کردن حمله به این شهر است.

ژنرال حفتر، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس در کنترل دولت وفاق ملی لیبی است که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش حفتر با حمایت امارات و عربستان برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به گفته خود آنجا را از “عناصر تروریست” پاکسازی کنند.

در مقابل، نیروهای وابسته به دولت وفاق لیبی نیز به مقابله با آنها در شهر طرابلس پرداختند که تنش ها در برخی محله های این شهر همچنان ادامه دارد.

 

 

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶ /