تسنیم، (شرح آنلاین) - وزیر امور خارجه اعلام کرد که اغلب دستگیرشدگان از افرادی هستند که قبلاً به اتهام ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن اخراج شده بودند.

مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به مکزیک و در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: دستور دادگاه آنکارا برای دستگیری ۲۴۹ نفر از پرسنل وزارت امور خارجه٬ غالباً افرادی را در برمی‌گیرد که قبلاً به اتهام ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن اخراج شده بودند و ۹۵ درصد از دستگیرشدگان از افرادی هستند که در زمان دستگیری، پرسنل ما نبوده و به عنوان اخراجی با آنها برخورد شده است. در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ میلادی شبکه تروریستی فتح الله گولن٬ با مداخله در آزمون استخدامی وزارت امور خارجه و سرقت سوالات و کلید سوالات و سپردن آنها به عوامل خود٬ موجبات استخدام این افراد را  فراهم آورده بود.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین در مورد روابط ترکیه و آمریکای لاتین گفت: ۹ سال پیش ما در کل کشورهای آمریکالی لاتین فقط ۶ سفارتخانه داشتیم، اما حالا ۱۶ سفارتخانه و ۱ کنسولگری داریم. در حوزه اقتصاد نیز گام‌های بلندی برداشته‌ایم و حجم مبادلات تجاری ما با آمریکای لاتین از ۸۰۰ میلیون دلار به ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

 

 

منبع : تسنیم

الف – ب ۶۶ /