ایلام ،( شرح آنلاین ) - نباید منتظر ماند تا فرهنگ و ساختارهای اجتماعی خودشان تغییر یابند، بلکه باید آنها را تغییر داد، کنشگر باشیم، برای ترمیم در ساختارها نسبت به موضوعات و مسائل اجتماعی که نقش حیاتی در تحولات زیر بنایی جامعه دارند بی تفاوت و بی مسولیت نباشیم.

با کلید خوردن مراحل انتخابات مجلس شورای اسلامی ، بازار ها و محافل عمومی لحظات تصنعی و باور نکردی از کاندیدها ومردم را در پیش رو دارند ،همان افرادی در لباس تکدی گری درب منازل می روند و با لبخند ملیح و قول های تو خالی و فشردن دستها افکار و نظر مردم می ربایند ،این افراد بنام احساس تکلیف وتوانمندی در به توسعه رساندن شهرها و حل مشکلات وارد می شوند و در لباس یک منجی با کلمات زیبا فریبنده ی از پیش حفظ شده و البته تخریب رقبا ذهن عوام را حلاجی می کنند.

همانطوری که در انتخابهای گذشته شاهد بودیم ، افراد ناتوان با شگرد دست بوسی و قربان صدقه و گاهی قدرت مالی پا به عرصه می گذارند و گاهی حمایت اسپانسرها و ماموران دولتی موج انتخابات با آنها یار می شود و صندلی بهارستان را چهار سال در اختیار می گیرند .

از افرادی که برای کسب کرسی نمایندگی استان درمقابل مردم زانو می زدند، سوگند می خوردند که حقوق فراموش شده ، چندین ساله شما را به عنوان وکیل در خانه ملت محقق می کنیم اما ازهمان آغازین روزهایی که به صندلی سبز قدرت رسیدند همه شعارها ،تعظیم ها،دست بوسی ها وحتی قرآنی که در دست داشتند وبرای مردم حکم قرار داده بودند را فراموش و به دنبال امیال خود رفته اند، یکی دنبال ثروت و مدیر کردن باجناق و فامیل دیگری به دنبال لابیگری وعزل ونصب وبه دست آوردن ثروت و آن یکی به دنبال منافع سیاسی ودرکنار آن ایجاد شرایط ثروت برای همفکران خود که در این میان تنها سر مردمی که برایشان تعظیم می کردند بی کلاه ماند وبه کلی فراموش می شوند .

تازه در پایان دوره نمایندگی بخود می آیند وبه جمع کردن اعتماد مردم نسبت خود به تکاپو می افتند .

اما به لطف فضای مجازی و آگاه شدن مردم این افراد جایگاهی حقوقی و حقیقی خودرا در جامعه از دست داده اند ،و سنگین تر این است که دنبال جایی در وزارت خانه ها با هزینه های هنگفت هستند تا بیکار نمانند.

لذا با توجه به وضعیت حساس جامعه و در زمینه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی لازم است افراد مقتدر و کار آمد به عرصه وکالت مردم بدون در نظر گرفتن جناح و جریان سیاسی در این برهه اضطرار وارد شده و شیوها و رویه نمایندگان فعلی مردم را را از زبان کارشناسان و نخبگان تحلیل کنند .

در شعارهای انتخاباتی خود از دادن قول و قرارهای کلانی که در حد توان و تخصص آنان نیست اجتناب کرده و بیشتر از این نظر و رای مردم را به حاشیه نبرند .

اما مردم از شورای نگهبان انتظار دارند با توجه به محقق نشدن صفر درصدی شعارهای انتخاباتی نمایندگان موجود و انحراف و سنگ اندازی در اجرای برنامه های توسعه ای و خدماتی استان دیگربار به این افراد پوپولیست که نه تنها نماینده مردم نبودند بلکه با عدم پیگیری مطالبات به حق مردم مخصوصا جوانان ، موجبات تضیع حقوق استان شدند اجاز ورود نداده و با تاسی از قرآن کریم و قانون اساسی در تایید و تعیین افراد توانمند و متخصص در امورات عمومی تلاش نماید.