ایلام ، ( شرح آنلاین ) - بیانیه گام دوم انقلاب دارای رویکردی مشارکتی و توسعه ای به دومین گام چهل سالگی انقلاب اسلامی است از این رو نقش افراد فرهیخته در تبیین آن ضرورتی انکار ناپذیر است.

به همین منظور صدا و سیمای مرکز ایلام در ابتکاری با گرد هم آوردن استادان دانشگاهی و فرهیختگان استانی کوشید تا در نشستی تخصصی راهکارهای تبیین و عملیاتی سازی بیانیه گام دوم انقلاب را بررسی کند.

نقش جوانان در این بیانیه بخش برجسته تری را از آن خود کرده است و در این نشست تلاش شد تا نحوه افزایش مشارکت جوانان در تحقق اهداف این بیانیه مورد بررسی قرار گیرد.

بازوند مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام در این نشست با بیان اینکه تحریم ها و فشارهای مختلف بر مردم تاثیرگذار است افزود: نباید از این نکته غفلت کرد که علی رغم این هجمه ها هنوز روحیه استکبار ستیزی مردم تازه و پر انرژی است امری که بیانیه گام دوم انقلاب آن را پیشران اهداف انقلاب اسلامی می داند و با رهبری مقام معظم رهبری مایه سرافرازی ما در جهان شده است.

وی افزود: من همچنان دنبال تعامل با مراکز فرهنگی و علمی و دانشگاهی بودم چرا که آنها دغدغه مندند.صدا وسیما به عنوان رسانه مرجع همیشه دنبال این بوده که رفتار مثبت را در جامعه انعکاس بدهد و از مسایل خشنونت آمیز و پرخاشگری و آسیب های اجتماعی تا حد زیادی با استفاده از حضور کارشناسان در برنامه های مختلف اثرگذاری پیشگیرانه داشته باشد.

بازوند ادامه داد: نخبگان، معلمان و فرهنگیان و استادان درصدر کسانی هستند که مورد مقبولیت بیشتر در جامعه اند و پایگاه و جایگاه خوبی در بین مردم دارند و صبحت های این قشر با احترام از سوی مردم پذیرفته می شود لذا آنها می تواند با شناسایی ذائقه های خوب و با پیشنهاد به صدا و سیما و ترویج دربین مردم اثرگذار باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام افزود: حضور این قشر فرهیخته در همه جا خصوصا در مقابله با جنگ نرم که فرزندان ما را در فضای مجازی تهدید می کنند می تواند مثمرثمر باشد.

بازوند در پایان سخنانش همچنین اربعین را یک فرصت خوب و یک ظرفیت عظیم برای استان ایلام دانست که با کمک مسئولان و مردم می توان نهایت استفاده از این ظرفیت را برد.

در ادامه افراد حاضر در جلسه به ارایه دیدگاه ها ونظرات خود پرداختند.