ایلام،( شرح آنلاین ) - مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام گفت: نقش رسانه ها در بحران سازی و بحران زدایی از فضای جامعه نقشی اساسی است و دشمن با داشتن اشراف کامل اطلاعاتی به این موضوع در تلاش برای بحران آفرینی است و به خوبی می داند داشتن رسانه قوی در اختیار داشتن کل دنیاست.

بازوند امروز در نشست رسانه، دفاع مقدس و مقاومت با بیان این مطلب ابراز کرد: نقشی که رسانه ها در جنگ در اقصی نقاط جهان داشتند برکسی پوشیده نیست و اینکه ما در زمان و شرایط پر آشوبی که رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی تمام شئونات انسانها را در برگرفته اند زندگی می کنیم بر کسی پوشیده نیست.

وی در این جلسه که با حضور محمدرضا شرفبیانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد افزود: دنیای ما یک دنیای تخلیلی است تا واقعی، آن هم به خاطر سیطره فضای مجازی بر تمام ارکان زندگی روزمره مان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام در ادامه به نقش رسانه ها در جنگ ها اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا رسانه آغازگر جنگ وب عد مدیریت کننده و سپس پایان دهنده آن است به عبارتی پیروزی و شکست ها منتسب به عملکرد رسانه هاست.

بازوند ابراز کرد: طبق اطلاعات دانش ارتباطات جنگ اول جهانی را روزنامه ها، جنگ دوم را رادیوها، جنگ وینتام را تلویویزن های سیاه سفید، جنگ اول خلیج فارس را ماهواره ها و جنگ دوم خلیج فارس را رسانه های مدرن مدیریت کردند و این نشان می دهد که رسانه ها نقشی فوق العاده دارند.

وی افزود: کسانی که رسانه های قوی در اختیار دارند انگار کل دنیا را در اختیار دارند، تاکتیک های رسانه ای حرف اول را در معادلات دنیا می زنند و جنگ روانی آمریکا علیه ایران از این قاعده مستثنی نیست.

بازوند اضافه کرد: این جنگ روانی چیزی جز یک مانور تبلیعاتی نیست اما باز می ببینید همین جنگ روانی تاثیر خود را در جامعه گذاشته و عامل بسیاری از گرانی ها، بیکاری و تورم شده است و لذا همین جنگ روانی می تواند توسط رسانه های مخالف سیاست های آمریکا خاموش شود.

او وحشی گری داعش و جنایات آن خصوصا در به شهادت رساندن شهید حججی را استفاده از قدرت تبلیغات برای ایجاد ترس در جهان دانست و گفت: ولی با وجود رسانه های قدرتمند در جهان آن مانور سنگین و تبلغیاتی برای جنایات داعش از بین رفت و رسانه ها طوری شهادت این شهید مدافع حرم و سربلندی وی را بازتاب دادند که این هجمه رعب و وحشت تبدیل به افتخار و ایستادگی شد و نسل در نسل به یادگار ماند.

بازوند همچنین اظهار کرد: در بحث جنگ آمریکا و افغاستان این آمریکای جنایکار بود که با ارسال بسته های غذایی برای مردم افغاستان خود را خوب معرفی می کرد اما از طرف دیگر با ارسال رادیو در داخل این بسته ها به زبان افغان ها با آنها ارتباط برقرار می کرد تا سیاست های خود را در افغانستان پیش ببرد.

وی همچنین در این جلسه گریزی به بیانیه گام دوم انقلاب زد و مشارکت همگانی در اهداف این بیانیه را خواستار شد و اینکه رسالت رسانه ها پرسشگری و مطالبه در گام دوم انقلاب باید باشد.

ف س/