ورزقان، فارس، (شرح آنلاین) - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: سد خاکی «حاجیلر چای» در شهرستان ورزقان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می‌شود.

یوسف غفارزاده در بازدید استاندار و معاون عمرانی استانداری از پیشرفت عملیاتی سد «حاجیلر چای»  ورزقان، هدف از اجرای این پروژه را تأمین آب ۳۵ میلیون متر مکعب برای شرب  و  صنعت، ۱۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی به مساحت یک‌هزار هکتار و ۵.۷ میلیون مترمکعب برای حیات رودخانه و اهداف زیست محیطی اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: سد خاکی با هسته رسی «حاجیلر چای» ۷۱ متر از بستر رودخانه ارتفاع دارد، ارتفاع سد از پی  ۹۵ متر و طول تاج آن ۲۶۵ متر است و ظرفیت آب تنظیمی آن نیز ۵۰٫۷ میلیون متر مکعب است.

غفارزاده با بیان اینکه این سد در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار امیدواری کرد که عملیات اجرایی  این سد طبق  برنامه زمان‌بندی تا پایان خردادماه سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

 سد «حاجیلر چای» در خاروانا شهرستان ورزقان جنب  روستای قره‌قیه قرار دارد و برای اجرای آن تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.