تبریز،( شرح آنلاین ) ، مدیرعامل ماشین سازی تبریز از افزایش تولید در این شزکت خبر داد و گفت: با تلاش پرسنل و مهندسان زحمتکش این شرکت تولید ماشین سازی تبریز به سه برابر افزایش یافته است.

نصیر شکرانه شامگاه دیروز در نشستی با خبرنگاران رسانه های محلی ضمن اعلام این خبر گفت: هم اکنون ماشین سازی تبریز ماهانه ۶۰ دستگاه انواع ماشین تراش پیشرفته با فناوری های روز اروپا تولید می کند.

وی با بیان اینکه فروش محصولات این مجتمع صنعتی به خارج از کشور ادامه دارد افزود: با پیگیری های انجام شده هم اکنون تولید گوی های آسیاب سنگ برای مصرف داخلی و خارجی از طریق مجموعه ریخته گری ماشین سازی تبریز در حال انجام است و قراردادهایی با چند کشور خارجی از جمله ترکیه برای تامین محصولات در این زمینه داریم.

مدیرعامل ماشین سازی تبریز افزود: یکی دیگر از اقداماتی که پس از ماه مبارک رمضان در دستورکار داریم تامین ماشین آلات مورد نیاز کشور سوریه به مدت شش سال به ارزش ۲۷ میلیون دلار است.

شکرانه در خصوص مطالبات کارگری نیز گفت: مطالبات عقب افتاده کارگران با تزریق ۵۰ میلیارد تومان نقدینگی از سوی مالک کارخانه پرداخت و مسایل حثقوقی شرکت با تامین اجتماعی و بانک های عامل مرتفع شده است.

وی با تاکید بر اینکه ماشین سازی به عنوان یک صنعت استراتژیک نقش پشتیبانی کننده صنایع کشور را بر عهده دارد اضافه کرد: این مجموعه صنعتی کارنامه درخشانی در دوران دفاع مقدس دارد و دین خود را به انقلاب اسلامی و کشورش ادا کرده و می کند اما متاسفانه عده ای از فعالان اقتصادی ناآگاه با طرح تولید خودرو هیبریدی به جای ماشن آلات تولیدی کارخانه قصد دارند نسبت به خرید کارخانه اقدام و کاربرد فعلی آن را تغییر دهند که این امر ضربه بزرگی به صنعت استان و کشور است.

شکرانه گفت: صنعت خودروسازی یک صنعت وابسته با خارج از مرزهای کشور است اما ماشین سازی تبریز به صنعتی بومی تبدیل شده و توان پشتیبانی از همه صنایع کشور را داراست و امیدواریم افرادی که چنین شائبه ای را مطرح می کنند به عمق فاجعه ای که ایجاد می کنند نیز توجه داشته باشند.

مدیرعامل ماشین سازی تبریز ادامه داد: بحث مالکیت مجموعه ما امری است که باید از سوی نهادهای قضایی تهیین تکلیف شود اما مالکیت تاثیری بر روند اشتغالزایی و تولید این کارخانه نباید داشته باشد.

شکرانه افزود: هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر نیروی متخصص در این شرکت مشغول به کارند و ما می کوشیم بدون توجه به حاشیه ها این توان را به منصه ظهور برسانیم.

 

رف۶۱/