تبریز،( شرح آنلاین ) - گروه تولیدی صنعتی آذر یانار ایستی سو به عنوان نخستین و بزرگترین تولید کننده رادیاتور پنلی کشور گام نخست خود برای صادرات محصولات تولیدی خود به کشورهای دارای تکنولوژی تولید این رادیاتورها برداشت.

سال ۱۳۸۹ را باید سال تولد آذر یانار ایستی سو نامید. روزی که سرمایه گذاران ترکیه ای فعال در بخش معدن ترکیه در حال خوردن آخرین چایی برای خداحافظی از ایران بودند ناگهان فردی با استعداد به نام داود جلالی بر سر میزشان در تبریز حاضر می شود و پس از چند ساعت مذاکره با آنها باعث انصراف این سرمایه گذاران از برگشتن به کشورشان می شود، دو طرف بر سر واردات رادیاتورهای پنلی به تبریز، این شهر صنعتی ایران به توافق می رسند و قصه آذر یانار ایستی سو اینگونه آغاز می شود.

شروع کار با وارادات رادیاتورهای پنلی کشور ترکیه به ایران بود اما در ادامه ترک ها به این نتیجه می رسند که موقعیت پیش آمده برای سرمایه گذاری چنان مناسب است که نباید فرصت پیش آمده برای حضور در بازار ایران را از دست بدهند، این مطلبی است که سرکان بانداک رئیس هیات مدیره این واحد تولیدی بیان می کند.

اینک این واحد صنعتی صادرات معکوس رادیاتورهای پنلی را به ترکیه یعنی کشوری که فناوری تولید را به ایران داده بود آغاز کرده است.