شرح آنلاین - بلندقامتان فرانسه با کسب پیروزی ۳ - ۰ در مقابل پرتغال برای صعود به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت‌های جهان امیدوارتر از گذشته شدند.

دیدارهای روز دوم از هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال جهان از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز با بازی تیم‌های پرتغال و فرانسه در مجموعه ورزشی شش هزار نفری حسین رضازاده آغاز شد.

فرانسوی‌ها که از ۱۰ بازی گذشته خود ۷ پیروزی به دست آورده و تا بدین لحظه در جایگاه پنچم جدول رده بندی رقابت‌ها قرار دارند، برای قرار گیری در جمع پنج تیم برتر و راهیابی به دور نهایی ملزم به کسب پیروزی در این دیدار و بازی‌های آتی خود خواهند بود.

این بازی در شرایطی آغاز شد که در حدود هزار هوادار اردبیلی بازی را از نزدیک تماشا کرده و با هر امتیاز رد و بدل شده اقدام به تشویق هر دو تیم می‌کنند.

ست نخست؛ فرانسه ۲۵- پرتغال ۲۳

با آغاز ست نخست شاگردان لوران تیلیه با برتری نسبی ظاهر شده و در وقت استراحت فنی اول ۸-۴ از پرتغالی‌ها پیش افتادند. روند رو به جلو و مناسب فرانسوی‌ها در این دیدار ادامه داشت تا با پیش افتادن ۱۴-۹ لاجوردی پوشان سرمربی پرتغال تقاضای وقت استراحت فنی کند. وقفه کوتاه موجود به سود پرتغالی‌ها تمام شد تا چند امتیاز پشت سر هم کسب کرده و به فاصله دو امتیازی فرانسوی‌ها برسند. نزدیک‌تر شدن امتیازات نماینده اقیانوسیه به یکی از پنج قدرت برتر والیبال جهان بر زیبای‌های این دیدار افزود اما در نهایت تجربه فرانسوی‌ها بر پرتغالی‌های دارای انگیزه چربید تا در نهایت نتیجه این ست ۲۵-۲۳ به سود فرانسه به پایان برسد.

ست دوم؛ فرانسه ۲۶ – پرتغال ۲۴

ست دوم این دیدار در شرایطی آغاز شد که جایگاه‌های تماشاگران آرام آرام در حال پرشدن بوده تا افزایش هواداران بر کیفیت و هیجان این بازی بیافزاید. سیلوا، سرمربی پرتغالی‌ها  نیز که بعد از باخت در ست اول از عملکرد بازیکنان خود ناراضی به نظر می‌رسید با هیجان و تب و تاب بیشتری نسبت به امتیازات نخست عملکرد شاگردانش را زیر نظر قرار می‌داد. افزایش خودباوری پرتغالی‌ها باعث شد تا این ست را بهتر آغاز کنند هر چند در وقت امتیاز فنی اول با نتیجه ۸-۶ از فرانسوی‌ها عقب افتادند اما روند بازی از بهبود کیفیت فنی بازی شاگردان سیلوا خبر می‌داد. سرویس‌های آبشاری و کم اشتباه پرتغالی‌ها که دریافت فرانسوی‌ها را دچار مشکل کرده بود باعث شد تا برای اولین بار از ابتدای این دیدار با نتیجه ۱۴-۱۳ از حریف خود پیش بیافتند.

بهبود عملکرد فنی پرتغالی‌ها در این ست باعث شد تا با نتیجه ۱۶-۱۴ از حریف خود پیش بیافتند.رقابت تنگاتنگ و نزدیک دو تیم در این ست بسیار هیجان انگیز دنبال می‌شد تا اینکه تابلوی نتایج عدد ۲۰ را در مقابل  هر دو تیم حک کند. اختلاف امتیاز کم این بازی تا لحظات پایانی این بخش ادامه یافت. این رقابت تنگاتنگ با فاصله کم دو تیم ادامه یافت تا اینکه در امتیاز ۲۶ درخواست ویدیو چک از سوی سرمربی پرتغال  منجر به نتیجه نشد تا در پایان باز هم فرانسوی‌ها به برتری دست یابند.

ست سوم؛ فرانسه ۲۵ – پرتغال ۲۳

ست سوم این دیدار با سرویس‌های زهرآگین فرانسوی‌ها به ویژه استیفن بویر و روز خوب این بازیکن در حملات روی تور همراه شد تا اختلاف امتیاز فرانسه در این ست بیشتر شده و از همان امتیازات ابتدایی به صورت معمول با سه امتیاز جلوتر از حریف خود پیش روند. وضعیت رو به جلوی فرانسوی‌ها در این دیدار ادامه یافت تا اینکه در نهایت شاگردان تیلیه توانستند با نتیجه ۲۵-۲۳ به عنوان تیم پیروز این مسابقه معرفی شوند.

با کسب پیروزی ۳-۰ فرانسه مقابل پرتغال این تیم هشتمین برد خود در این دوره از رقابت‌ها را جشن گرفت تا در صورت لغزش احتمالی روسیه و ایتالیا تا رده سوم جدول نیز صعود کرده و شانس خود برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌های جهان را بیشتر از گذشته کند. پرتغال نیز با این شکست همچنان در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و برای حفظ امتیاز خود در مرحله A لیگ والیبال ملت‌های جهان چاره‌ای جز کسب پیروزی در دیدارهای آتی را نخواهد داشت.

 

 

منبع : فارس