نماینده ملی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رشته ورزشی کشتی در این منطقه نیازمند حمایت جدی فدراسیون است و باید در این زمینه اقدامات فوری انجام شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی، حضور علیرضا دبیر در استان را غنیمت شمرد و افزود: کشتی آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز نسبت به دهه های قبل ورزشکاران کم تری را توانسته به تیم ملی اعزام کند که این امر نشان از نارسایی در همکاری بین مربیان، ورزشکاران و مسئولین کشتی در فدراسیون و هیات استانی است.

وی اظهار داشت: ما امیدواریم با حضور رئیس جدید هیات کشتی آذربایجان شرقی و تغییر نگرش ها در فدراسیون کشتی، بتوانیم عملکرد چشم گیری در سال های پیش رو داشته باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا اغلب فعالیت های ورزشی در کشور و استان کم رنگ تر شده است که در این میان رشته کشتی که یکی از رشته های پربرخورد محسوب می شود، به تعطیلی کشیده شده است اما امیدوارم به زودی راه درمان این بیماری پیدا شود تا جامعه سالم در کنار ورزش داشته باشیم.

وی با تاکید بر نقش ورزش در سالم سازی روحی و روانی جامعه، یادآوری کرد: گسترش ورزش در میان خانواده ها می تواند بسیاری از مشکلات پیرامونی جامعه اعم از حوزه های بهداشتی و درمانی و جسمانی و فرهنگی را رفع کند و باید توجه داشت که برای رسیدن به این هدف باید به ورزش قهرمانی نیز بهای لازم داده شود.

به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون کشتی نیز در این دیدار، وجود شخصیتی ممتاز و مردمی همچون دکتر آل هاشم در آذربایجان شرقی را برکتی بزرگ برای جامعه ورزشی این استان برشمرد و گفت: ما به توسعه ورزش کشتی با وجود حمایت های نماینده ولی فقیه در استان بسیار امیدواریم.

علیرضا دبیر افزود: من امروز آمده ام به آذربایجان شرقی تا از نزدیک شاهد عملکرد هیات استانی باشم و دیدارهایی با مدیران دستگاه های اجرایی و مجموعه سپاه و روسای کشتی شهرستان ها داشته ام تا به جمع بندی بهتری در راستای پیشرفت ورزش کشتی این استان دست پیدا کنیم.

وی به گذشته پررونق رشته ورزشی کشتی در آذربایجان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان به دلیل داشتن جوانان علاقمند و نیز شرایط جسمانی بسیار مناسب ورزشکاران آن می تواند به یکی از قطب های اصلی کشتی در ایران تبدیل شود.

 

  • منبع خبر : ایرنا