نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به خلاقیت و نوآوری در تولیدات ملی تاکید کرد و گفت: باید تمام مسئولان و فعالان بخش خصوصی برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: همانطور که کعبه به نام خداست (بیت الله) و سرزمین مکه، سرزمین ضیافت است، رمضان هم ماه خداست و این زمان هم، زمان ضیافه الله خواهد بود.

وی ادامه داد: انسان فقط با خدا آرام می‌گیرد، بدون ارتباط و یاد خدا، بشر نه تنها همیشه احساس کمبود و نقص دارد بلکه اساساً بهره‌ای از انسانیت ندارد و گرفتار خودفراموشی است.

وی ادامه داد: بعد از قطع ارتباط آمریکا با ایران امام خمینی (ره) فرمودند با این کار ملت روی پای خود خواهد ایستاد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: روز ملی فناوری هسته‌ای، روزی است که تحقق شعار «ما می توانیم» عملی شد. اخلاص، نائل شدن به «انقلاب اسلامی انفسی»، نگاه توحیدی به پدیده‌های عالَم و تبیین باطن و ملکوت آن پدیده‌ها و عهدآگاهی و برنتافتن ولایت طاغوت و دلدادگی به ولایهالله که تجلی آن در انتظار فرج و فعالیت در جبهه فرهنگی انقلاب است.

آل هاشم افزود: راز جذابیت قلم شهید آوینی و درخشش نام آن شهید در منظومه هنر انقلاب است، شهید صیاد شیرازی می‌گفت من باید خودم با حضور در میدان به یقین برسم بعد نیروهایم را بفرستم. اگر پشت بی‌سیم میگویم این کار را باید بکنند، باید بدانم شدنی هست یا نه.

وی گفت: باور به ضرورت و اهمیت تولید ملی، بهره‌مندی از روحیه نوآوری و خلاقیت، توجه به چارچوب‌های ارزشی جامعه، اعتقاد جدی به تولید با کیفیت، باور به نظارت درون صنفی، شناسایی و تبلیغ مزیت‌های نسبی فرهنگی، توجه و احترام و تکریم نگاه و ذایقه جامعه، ترویج فرهنگ مسؤولیت‌پذیری، پاسخگویی، ضمانت‌دهی، عذرخواهی و تکریم مشتری و نظم و انضباط در عمل محور اول پیش‌نیازهای مرتبط با تولیدکنندگان است.

آل هاشم سپس ادامه داد: مخالفت عبدالله پادشاه اردن با معامله قرن به خاطر دفاع از آرمان فلسطین نیست بلکه پادشاه اردن نگران است، موقعیت اَمان در مناقشه فلسطین تضعیف شود.

آل هاشم افزود: تنبیه ملک عبدالله دوم که سال‌ها خوش خدمتی برای آمریکا و اسرائیل را در کارنامه خود دارد با اقدامات کودتایی اخیر در اردن آئینه عبرت برای همه غرب باوران و غرب پرستان باشد.