نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو گفت: پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات باعث بی‌توجهی به مسائل مهمتر کشور می‌شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دوقطبی مهم انتخابات ۱۴۰۰، دوقطبی رأی دادن و رأی ندادن است، افزود: مشارکت اندک در انتخابات، اردوگاه دشمن را برای تشدید فشارها و نتیجه‌بخش کردن تهدیدات امیدوار می‌کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: واقعی‌ترین دوقطبی‌ها در ماجرای انتخابات ۱۴۰۰، دوقطبی ایران و ضدایران است.

آل هاشم سپس در خصوص مذاکرات ۱+۴ با بیان اینکه حضور موذیانه آمریکا در حاشیه نشست وین، بدین خاطر است تا با گذر زمان به اشکال مختلف در نشست ورود کند، افزود: آنها تلاش می‌کنند ۱+۴ را تبدیل به ۱+۵ کنند.

وی ابراز داشت: پیوند زدن سیاست خارجی به انتخابات، باعث می‌شود دیگر مسائل مهم و حیاتی کشور که نیاز به تمرکز و توجه به آن است، دیده نشده و هیچ‌گاه حل نشوند.

امام جمعه تبریز به تحرکات ناشیانه دولت غرب گرای اوکراین برای سوء‌استفاده‌های سیاسی از سقوط هواپیمای اکراینی اشاره کرد و گفت: این تحرکات ناشیانه اوکراین برای سوء‌استفاده‌های سیاسی عوایدی برای او نخواهد داشت.

وی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان افزود: روزه داری فقط دهان خود را از خوردن و آشامیدن فرو بستن و هرچه به زبان می‌آید گفتن و هرآنچه را دیدن و غیبت و بهتان و دروغ شنیدن نیست، بلکه باید تمامی اعضا و جوارح انسان روزه باشد. ماه مبارک رمضان باعث نشود که انسان زود عصبانی شده و در خانه و جامعه بدخُلقی کند.

وی به نقش سپاه در برچیدن طومار گروه‌های تجزیه طلب نیز اشاره کرد و گفت: نقش سپاه در جنگ تحمیلی هشت ساله، امنیت پرواز، جنگ اقتصادی و جنگ نرم با دشمن و رشادت‌های سپاه سربلند در مهار فتنه منطقه‌ای و پیروزی در مقابل آمریکا و گروه‌های تکفیری نباید فراموش شود.

وی با تسلیت وفات همسر باوفای رسول الله صل‌الله‌علیه‌وآله، بزرگ بانوی اسلام، حضرت خدیجه (س) ادامه داد: حضرت خدیجه همسر، هم‌سِرّ، صدف کوثر پیامبر اسلام و مادر امت اسلام بود.

آل هاشم گفت: در راه خدا انفاق کردن و به فقرا رسیدن از بهترین صفات هستند. انفاق در راه خدا تنها مالی نیست و اهدای عضو افراد مرگ مغزی هم نوعی انفاق است.

وی سپس گفت: امام حسن مجتبی (ع)؛ الگوی نفاق‌ستیزی و هوشیاری بودند.