نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر اهمیت و لزوم توجه به امر پیگیری توسط نهادها و دستگاه‌های استانی و کشوری تاکید کرد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر سه شنبه در آئین کلنگ زنی احیای مسجد جامع سید یاعلی تبریز، با تبریک ایام خجسته میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، با اشاره به پیگیری‌های آیت الله عظمای سبحانی در خصوص احیای این مسجد قدیمی، گفت: این مرجع عالیقدر که یک شخصی با سن بالا و با سطح علمی بسیار فراتر هست، به صورت مکرر پیگیر احیای مسجد سید یاعلی بودند که این اقدام ایشان می‌تواند درسی برای همه ما و تمامی مسئولان باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آیت الله سبحانی آنقدر پیگیری کردند که متولیان امر ساخت هم پیرو ایشان به انجام وظایف خود پرداختند و اکنون نیز شاهد کلنگ زنی برای بازسازی این مسجد تاریخی هستیم.

وی با اشاره به ساخت رواق‌ها و مدرس‌هایی برای طلاب حوزه علمیه در کنار محل عبادت، گفت: ما اعتقاد داریم که اگر بخواهیم می‌شود و اکنون که وضعیت اسفناک مخروبه‌ای مسجد قدیمی یاعلی در مرکز شهر و کنار بازار تبریز زیبنده شهر و بازاریان نیست، امیدواریم تا همگی دست به دست هم بدهیم تا بازسازی این مسجد هر چه زودتر به سرانجام برسد.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: امیدواریم با همت مسئولان، خیران و بازاریان عزیز، این مسجد آباد شود تا از این وضعیت اسفناک و مخروبه نجات یابد، تا هم اهالی بتوانند در این محل، نماز بخوانند و عبادت کنند و هم توسعه‌ای برای حوزه علمیه باشد.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش بالای آبادی مساجد، افزود: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که تا جایی که بتوانیم و از دستمان برمی‌آید کمک کنیم تا هر چه زودتر شاهد افتتاح این مسجد قدیمی باشیم.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت کارکرد مساجد تاکید داشتند، چرا که اصل حرکت انقلاب اسلامی نیز از همین مساجد آغاز شد و حتی در دوران دفاع مقدس نیز اداره جنگ از لحاظ انسانی و تدارکات و پشتیبانی از این مساجد انجام می‌گرفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به ثواب آبادانی و روشن کردن چراغ و حتی تکاندن یک فرش مسجد در روایات، افزود: یکی از اموری که مؤمنان باید همیشه در کارهای خود مدنظر قرار دهند، امیدواری است و باید با همین روحیه با مشکلات رو به رو شوند که ما نیز امیدواریم تا این مسجد را بتوانیم هر چه زودتر افتتاح کنیم.