شرح آنلاین - معاون استاندار اردبیل گفت: شهرداری‌های استان اردبیل از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده بهره‌مند می‌شوند.

مسعود امامی‌یگانه صبح امروز در جلسه روز شهرداری‌ها و دهیاران در اردبیل اظهار داشت: از محل ارزش افزوده ۸۵۰ میلیارد ریال برای شهرداری‌های استان اختصاص یافته و نیز از محل اعتبارات ملی بند الف ماده ۳۹ در سه ماهه نخست امسال ۲۰۰ میلیارد ریال  به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه ماشین حمل زباله سهم استان اردبیل از سازمان همیاری شهرداری‌ها بود، افزود: سهم استان اردبیل از سازمان همیاری شهرداری‌های کشور در مراحل اداری پیگیری و دریافت شد و در اختیار تعدادی از شهرداری‌ها قرار گرفت.

‌امامی یگانه یکی از دغدغه‌های شهرداری‌‌ها را ساماندهی نیروی انسانی بر شمرد و بیان کرد: با قول مساعد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این مشکل در آینده مرتفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به استفاده از ظرفیت‌‌های موجود شهرها تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار شهری و بدون تکیه بر اعتبارات دولتی باید مورد توجه شهرداران استان اردبیل باشد.

وی اظهار کرد: طبق دستورالعمل و قانون شهرداران باید در محل خدمت خود مقیم و اسکان داشته باشند و نظارت در حوزه مالی و اداری از اولویت شهرداران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: از شهرداران انتظار می‌رود هرگونه مسایل و مشکلات موجود را در شهر محل خدمت خود با تکیه بر راهکارهای قانونی و چهارچوب ضوابط حل و فصل کنند.

امامی یگانه با تاکید بر اینکه شهرداران باید برای جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاران تلاش کنند، افزود: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل پسماند در کشور به عنوات تسهیلات برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است و باید در این راستا نیز تلاش شود.

وی با بیان اینکه برای پسماند روستایی اقداماتی انجام شده و دنبال تکمیل طرح جامع پسماند روستاها هستیم، تصریح کرد: شهرداران باید کمیته مطالبات خود را فعال کنند تا مطالبات خود را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کنند.

 

منبع : تسنیم