شرح آنلاین - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضا در استان اردبیل توانسته با خدمت‌رسانی بر مدار اخلاق، اعتماد عمومی را جلب کند.

ناصر عتباتی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان های عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اولویت دستگاه قضا را خدمت‌رسانی به مردم عنوان و اظهار کرد: هر اقدامی در راستای رفع مشکلات مردم ستودنی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تلاش‌های فعالان دستگاه قضایی به چشم نمی‌آید، افزود:  این تلاش بیمنت بوده و در مقابل ایثارگری شهدا و جانبازان بسیار ناچیز است؛ما مدیون خون شهدا هستیم و خدمت به مردم ادای دین به خون شهدا است.

وی با بیان اینکه در خدمت رسانی محدودیت و کمبودهایی گریبان دستگاه قضایی را گرفته است، افزود: با وجود تمام کاستی‌ها و کمبودها در خدمت مردم بوده و هستیم تا در راستای پیشبرد اهداف تعریف شده قدم برداریم.

دادستان سابق اردبیل  با اشاره به بررسی پرونده‌های حساس و کلیدی در استان گفت: این مهم اجرا نمی‌شد مگر با حمایت، هماهنگی و مشارکت مسئولان ارشد استان و ما شاهد هماهنگی مطلوب بین کارکنان دستگاه قضایی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان افزود: به واسطه تلاش‌های صورت گرفته امنیت مطلوبی در استان حاکم شده و دستگاه قضا همانگونه که در بحث نزاع و عوامل ناامن کننده اجتماعی موثر بوده در بحث مسائل اقتصادی نیز تلاش کردیم با راه اندازی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری حامی مردم باشیم.

عتباتی با اشاره به بررسی پرونده فساد در پتروشیمی گفت: اقدامات بر خلاف قانون و فساد اقتصادی در این پرونده بررسی شد که اقدام بی‌نظیری بود و در ادامه به ارتقای امنیت اقتصادی منجر می‌شود.

وی با اشاره به طی کردن بسیاری از مشکلات، افزود: مشکلات ثبت متمرکز پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با وجود مقاومت اولیه بعدها مورد استقبال قرار گرفت.

دادستان سابق اردبیل به تشکیل اولین شعبه تخلفات زیست محیطی در استان اشاره کرد و گفت: شعبه ویژه دادستانی تاسیس شده و پرونه های مهم و تاثیرگذار در این شعبه بررسی می‌شود.

عتباتی با اشاره به راه اندازی روند اعتراض به آرا، اظهار کرد: اقدامات حمایتی از زندانیان منجر شده که بیش از ۲ هزار زندانی آزاد شده صاحب شغل شوند.

وی به رسیدگی به مشکلات معادن، ساماندهی معابر و آسفالت‌ریزی اشاره کرد و گفت: صلح و سازش برای ۲۳ پرونده قصاص، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و ورود در معضلات کلیدی از دیگر اقدامات است.

دادستان سابق اردبیل گفت: از سال ۹۳ در اردبیل قتل کشف نشده نداریم و تمامی پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و پروندههای مهم و مطلوب در کمترین زمان مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان بارها رتبههای نخست را کسب کرده است، افزود: هدف ما این بوده که مردم در هنگام بروز مشکل به توان دستگاه قضا و حمایت آن باور داشته باشند.

 

منبع : تسنیم